![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan bara säga att det ser skitsnyggt ut och ser att bygget verkligen är seriöst menat.
Hade tänkt att ta en tur förbi Fruängen och Västertorp imorgon, för att fösöka skrappa ihop lite bilder. Men när jag ser att det ser så här bra ut, så gör jag nog en resa redan idag också. För någon timmes fotande, bor ju bara en 5/10 minuter därifrån. Så jag smiter nog hemifrån nu, till halvsex då gumman kommer hem.
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Riktigt snyggt!
Jag håller med om att det verkar väldigt seriöst menat, med alla texturer mm. Tycker det vore och är bra när alla som bor i Stockholm åker ut och tar kort på olika objekt så underlättar man arbetet för samtliga byggare.
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Kul om fler hjälper till.
Tänk bara på att det INTE är tillåtet att fotografera inne på stationer utan tillstånd. Önskelista: Nybodadepån: Översiktsbilder från olika håll. Liljeholmen: Översiktsbilder uppifrån Nybohovsbacken och från höjden nordost om stationen. Bilder från sjösidan med lekparken. Telefonplan: Bebyggelsen runt stationen och busstorget. Bron och tunnelmynningen mot Hägerstensåsen. Hägerstensåsen: Bägge ingångarna med omgivning. Västertorp och Fruängen är ganska väl dokumenterade, men bilder av butiksfasader utan torgstånd och annat i vägen kanske någon morgontidig fotograf kan hjälpa till med. Gärdet och Ropsten: Översiktsbilder, brobilder, tunnelinfarter etc behövs fler. Kommande bitar blir förhoppningsvis Liljeholmen - Norsborg och Östermalmstorg - Mörby
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
Ort: mellan gatunumret 40 och 42 på en gata i södra Sthlm
|
![]() Citat:
![]() Efter att ha tittat på kvaliteten på eran bana så måste jag säga att den ser underbart realistisk ut! //Izak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]()
Tillbaka från Fruängen.
Blev ca: 250 bilder av lite hus, broar, tunnlar och annat runt omkring stationen, samt lite affärer från Centrum. Många likvärdiga bilder, tagna med ett mellanrum på ca:100 meter åt olika håll. Nu är problemet bara hur vi ska göra med bilderna. Dom ligger på 2 och 3 MB per bild. Krympa ner dom och lägga upp dom här i en tråd för sig själv som heter Fruängsbilder, så får ni sedan välja vilka bilder ni behöver och få dom i större upplösning sedan via mail eller att jag lägger in dom i ett USB-minne och åker förbi Kenny, så får han lite jobb och gallra bland alla bilderna.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2007-03-13 klockan 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
En Fruängstråd är nog det bästa tycker jag. Inte för att jag är arbetsskygg utan för att även andra kan vara intresserade att se dem.
![]() |
#8 |
|
![]()
Har nu öppnat en ny tråd som heter Fruängsbilder 1.
Ligger under Bengans bilder. http://www.e-buzz.net/forum/showthre...072#post120072