![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Otroligt jobb du har gjort! Hur bär du åt, målar du om Terrtex-rutorna eller hur gör du? Det skulle vara bra för mig att veta hur man gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Tack för kommentarerna, dom värmer... Jo man måste ha ett program som heter "Mosaic(kostar pengar)". Där kan man sedan göra en hel del kul mä terrtexfilerna. I detta fallet mä bangård, svängda spår mm, så får man arbeta med enstaka terrtex, i Bjusjöhamn blev det drygt 60 olika filer, puh..., ett riktigt ne***jobb ![]() Men vill man få de fint, så får man lida pin, säjer ju dom. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det ser ju riktigt bra ut
![]() Kommer där att finns någon malmhamn i Bjusjöhamn? Jag har för mig att där fanns det i den första versionen.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Najs! Undrar jag var dendär lilla ånggrävaren står och tuffar nånstans.
![]()
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Hej Om där fanns någon sådan hamn, så lär den nog finnas kvar ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oj oj oj, vad detta ser bra ut...
Med dom mosaic-behandlade marktexturerna, Scale Rail spåren, Mazz underbara signaler och alla nya objekt så tvivlar inte jag en sekund att detta blir en kanonrutt. Snyggt jobbat, alla inblandade!
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citat:
Skulle vara kul om Mazz och Hawk specade prestandan på sina "ruttbyggar"-datorer, så att vi övriga får ett hum om vad som kommer att krävas... Själv är jag inte rädd, men jag vet att enbart ScaleRail kräver en kraftfull dator... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Hawk är duktig på att höja framesen genom att redigera texturen på bra sätt. Så det behövs inte så superkraftig dator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Hej ![]() ScaleRail finns i tre olika polygonversioner, en riktigt låg en mellan och en högpolygon, så där kan man välja shapefiler. Sedan som Totte sa, så kommer alla filer att optimeras till absolut bästa framesen. En dator mä några år på nacken kommer att funka perfekt, ingen oro över "nån tung rutt" den kommer att flyta som smör ![]() ![]()
![]() |