Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-19, 00:55   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

Nu har det uppförts ett lokstall i ena änden av hamnen....

Nu är ochså testerna klara och det fungerade de testerna som jag gjort så nu är det bara att köra så det ryker (om RE är med en )

MVH Kenneth
PS Men det ser ju inte bra ut med ledningarna som hänger lite hur som helst, ser skit ut...... DS
Gammal 2007-03-19, 09:01   #2
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Ja jag håller med dig om luftledningar. Okrasa, som jobbar med X-tracks skulle ha tänkt på att man avbockar luftledning på en markerad spår efter högerklickning.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 16:57   #3
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Lightbulb

Hej

Du får la ta bort ledningen helt, som ja gjorde i NMJ-rutten.
Ändra siffran i TRK-filen till typ 600 från 6.

Electrified ( 00000001 )
Mountains ( 00000000 )
OverheadWireHeight ( 600 )

.

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 18:41   #4
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Electrified ( 00000001 )
Mountains ( 00000000 )

.
Hej

Ja det är ju en lösning, annars kan man ju avmarkera den i MSTS så kan man själv välja om man vill ha den med eller ej.

MVH Kenneth
Gammal 2007-03-19, 18:42   #5
knebert
Medlem

Smile Gammalt & Nytt

Hej

Fick lust att rulla en liten sväng och då såg det ut så här vid ena ändstationen...

MVH Kenneth

PS Jo jag vet!!! Texturen på perrongerna skall bytas ut. DS
Bifogade bilder

Gammal 2007-03-19, 20:41   #6
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej

Electrified ( 00000001 )
Mountains ( 00000000 )

.
Ja Hawk, det vet jag. Det ser också konstigt ut utan ledning med gantryn.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 21:00   #7
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Ser bra ut Knebert, bra jobbat!
Runt vändskivan skulle du kunna placera ut stolparna utan hållare för kontaktledningen...

Och angående ledningens vara eller inte vara, så är jag en av dom som inte gillar orginal kontaktledning. Tycker inte den ser bra ut, fast smaken är som baken!

Finns tre vägar att gå här (vad jag vet?). Antingen gör man som Hawk säger, att man som ruttbyggare placerar ledningen på en höjd, så den inte syns. Eller så har man med den, men avmarkerar rutan i Options, så som Knebert säger (då kan den som kör rutten välja själv!). Eller så hämtar man hem kontaktledning som objekt (finns hos Banbyggarna) och sätter ut i rutten. Sista sättet kräver lite arbete, men blir enligt mig bäst och man kan välja var det ska vara ledning och var det inte ska vara nån!
Gammal 2007-03-19, 23:15   #8
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Ser bra ut Knebert, bra jobbat!

Jag bugar och bockar för det!

Runt vändskivan skulle du kunna placera ut stolparna utan hållare för kontaktledningen...

Ja det kan vara en idé det...

Och angående ledningens vara eller inte vara, så är jag en av dom som inte gillar orginal kontaktledning. Tycker inte den ser bra ut, fast smaken är som baken!

Finns tre vägar att gå här (vad jag vet?). Antingen gör man som Hawk säger, att man som ruttbyggare placerar ledningen på en höjd, så den inte syns. Eller så har man med den, men avmarkerar rutan i Options, så som Knebert säger (då kan den som kör rutten välja själv!). Eller så hämtar man hem kontaktledning som objekt (finns hos Banbyggarna) och sätter ut i rutten. Sista sättet kräver lite arbete, men blir enligt mig bäst och man kan välja var det ska vara ledning och var det inte ska vara nån!
Nej jag gillar inte heller den här så kallade ledningen...Skulle man bygga spår efter den så vet i tusan hur spåren skulle gå. Visserligen har jag inte testat men jag har mina aningar.

Sedan ditt sista om ledningen hos BB...Ok, det skulle kunna vara något men då bör man ju ha denna i hela rutten och eftersom object/tile är som bekant begränsat så skippar jag detta....Då kan man hellre utnyttja detta till annat som gör rutten mer levande annars kanske det bara blir spår,gantrys och ledning på vissa ställe.

MVH Kenneth
Gammal 2007-03-20, 06:37   #9
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Kolla Mazz bild på ena vändskivan på Järnvägmuseet i Gävle: http://www.e-buzz.net/forum/attachme...1&d=1158092907

Angående kontaktledning som objekt. Visst tar den på objekts-per-tile, men det är en prioriteringsfråga. Jag prioriterar det som är närmast tågen och kontaktledningen är ju ganska nära!
Gammal 2007-03-20, 15:01   #10
Hawk
Veteran

Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Eller så hämtar man hem kontaktledning som objekt (finns hos Banbyggarna) och sätter ut i rutten. Sista sättet kräver lite arbete, men blir enligt mig bäst och man kan välja var det ska vara ledning och var det inte ska vara nån!
Hej
Ursäkta om jag frågar, men vilka objekt menar du, ja hittar inga på BB-hemsida...

"Sista sättet kräver lite arbete" !!!!

Om man måste sätta ut varje ledning separat, så blir de ju ett otroligt jobb, inte nått "litet".

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 19:42   #11
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Här finns tråden (står att det är till spårväg, men det är felskrivet!): http://www.banbyggarna.se/msts/Objekt_6.html scrolla ner till halva sidan ungefär!

Och du har rätt Hawk, det är inte något litet jobb att sätta ut dom. Man kan sätta ut dom med auto-gantry funktionen, vilket är smidigt, men dom måste med all säkerhet efterjusteras. Och ska man sätta ut dom en och en, ja då är det ett riktigt stort jobb. Jag har inte provat att sätta ut några själv, men provat rutter med ledning som objekt!

Vidare så lär det bli problem vid rutter med kraftiga backar. Men man behöver ju inte sätta ut sån här tråd, det är ju upp till var och en.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.