![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan hålla med om att det kan bli en hel del (för mycket) byråkrati, speciellt hos AF ibland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
En stor fördel med att vara fast anställd på ett bemanningsföretag är att du alltid får lön, oavsett om du är ute på uppdrag eller inte.
Jag antar att AF och bemanningsföretagen konkurrerar, då bemanningsföretagen är en sorts AF, klart de inte föredrar dem då. AF får då mindre att göra och får väl kanske sämre vinst? Fast jag tror AF är statligt och finansierat av densamme.
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Schulz!
Jag har inte skrivit att AF har nått emot bemanningsföretagen. Var fick du det ifrån???? Det var ju min handläggare på AF som tyckte dom kunde vara bra för mig. Däremot så visste han inte vad facket tyckte (och hade för regler angående detta), så han sa åt mig att kolla med facket. Det är facket (iallafall mitt fack!) som inte gillar bemanningsföretag och man fick inte göra si och inte så... Angående lön när man jobbar eller inte jobbar. Är det så att det är två olika löner? Om det är så, hur räknas den lägre lönen ut? Är det samma som a-kassan?