![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
som van pilot på MSFS har jag en vana att använda MS Sidewinder joy stick. Har klart för mig att även moderna spårvagnar körs med Joy stick typ där framåt är från neutralläget (uppåt) och framåt dvs neråt och dynamisk broms är bakåt från neutralläget. Det verkar vara klart trevligare än att köra med D på tangentbordet. Är det någon av er i forumet som är så smart att man kan få tips på hur man kan aktivera sin joy stick och använda den i MSTS för att köra både tåg och spårvagnar med den. Verkar vara klart trevligare än att bara köra med tangentbordet. Spännande att höra om någon fixar denna utmaning!... MVH Svenne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Menvafaasikennnudå
Det är inte bara en joystick som behövs för att det ska kännas riktigt. Jo jag har spakat sådana vagnar så jag har rätt till en uppfattning. kolla http://www.raildriver.com Den funkar bra till Trainz men även till MSTS Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej Kenny
Tack för tipset. Jag har också spakat spårvagn typ joy stick och vet att det finns fler kontroller av intresse. Naturligtvis blir det inte samma känsla med enbart en joy stick. Men min avsikt var att förbättra genom att använda joy stick istället för tangentbordet, vilket borde ge en förbättring utan att kosta en massa. Ditt förslag på 150 US $ blir ju runt 1500:-, och min lösning att använda joy stick som redan används till annat skulle inte kosta något extra och man fixar det med mjukvara. Så frågan går vidare; Är det någon av er som vet hur man kan ansluta joy stick till MSTS på liknande sätt som till Microsoft Flight Simulator. Behövs det kanske en adapter till USB port e.d.? MVH Svenne |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]() Citat:
Senast redigerad av BOMBARDIE den 2007-03-31 klockan 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har ni provat Joystick Cursor Control?
Finns här: http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req...at-cid-16.html
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jupp, det är det vi har provat
![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]() Citat:
på så sätt är BVE4 bättre än MSTS fast MSTS slår BVE4 i grafiken... för jag kör bara tunnelbane linjer i BVE4. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tråkigt att det inte funka med JoyCur!
Håller med om att körkänslan i BVE slår MSTS med hästlängder. Dessvärre är det mycket som saknas i BVE, jämfört med MSTS. Men BVE är en gratis tågsimulator och väldigt bra med tanke på priset.