![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja den är enormt krävande i de områdena...Hawk var är du???? ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hallå Mattias!
Som Mazz säger, så är det viktigaste att man har senaste tsection.dat filen och att den installeras sist. Görs inte det, så kommer man få felmedelanden om att det saknas spår-delar! Tsection.dat kan laddas ner separat, men följer även med i New Road och Xtracks. Då Xtracks uppdateras oftare än New Roads, så finns den senaste tsection.dat i den och således bör New Roads installeras först och sen Xtracks. Xtracks finns i tre paket (vad jag kommer ihåg!?). Ett större, som bara behövs om du ska bygga rutter med Xtracks och två mindre. Ena mindre paketet har filer du manuellt får flytta till GLOBAL mappen i MSTS och den andra ordnar detta automatiskt (exe-fil). Använd exe-filen och du kan inte misslyckas med installationen av Xtracks!
![]() |
#18 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tyvärr så får jag inga felmeddelande denna gång ![]() Vilka nya Xtracks är det jag ska ha?
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Du säger att Trollhättanrutten funkar perfekt, borde DK2000F fungera också med. Pröva med att ta bort Act-filen i Activities-mappen. Pathen skall vara kvar. I Service-mappen, om det finns nån fil där, ta bort den med. Alla nämda mappar finns under DK2000-mappen.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-03-24 klockan 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Nu har det återigen uppstått ett problem!! Nu fungerar inte Trollhätterutten alls. Jag försökte lägga in Xtracks igen för att se så allt fungerade. Och när jag la in tsection filen så glömde jag att tänka på om hur gammal filen var
![]() ![]() Vad ska jag nu göra för att jag ska få bort problmet? Totte: Från början när jag la in Danmark så gjorde jag som du sa. Då fick jag ju felmeddelande men nu så fungerar inte någotting. Om jag inte minns fel så finns Xtracks 3,18? Om jag har den så kommer ju allt att fungera eller?
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Prøv å installer Newroads FØRST, så Xtracks etterpå.
Kanskje det også kan lønnes seg å installere DK2000 på nytt før det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ladda ner och installera senaste Xtracks, så borde det funka! Och ska du installera om allt, så installera först New Roads och sen Xtracks...
![]() |
#23 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag gör så här gällande X-tracks 3.17.... Installerar först X-tracks 3.17 sedan New Roads eftersom den builden i New Roads som jag har är nyare och det fungerar utan några som helst problem. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#24 |
Hedersmedlem
|
![]()
Finns det nån nyare New Roads än V3.2? Jag känner bara till den och då är det nyare tsection.dat fil i Xtracks!
Exempel ( hämtat ifrån http://team.routebuilders.dk/ ): Newroads (V3.2) er en addon pakke med ekstra veje til MSTS, indeholder build 27 af den standardiserede tsection.dat. XTracks (V3.18) er en addon pakke med ekstra spor til MSTS, indeholder build 35 af den standardiserede tsection.dat.
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej Mattias!
Ojdå vad du har det hopplöst! Jag rekomenderar att du följer som Pierre skrev. Jag själv har gjort så 31 jan. 2006 och funkar bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
hå hå ja ja...
http://www.uktrainsim.com/filelib-in...74f32e71bf1b9a Nr 36 är det som gäller nu. Ladda ner den, installera den ALLRA SIST AV ALLTING. Därefter, så kan vi iallafall avskriva ordningsföljder hit o dit och tsection.dat från dina bekymmer sen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Just nu de senaste dagarna så har jag rätt mycket att göra, så MSTS får vänta. Men jag kan meddela här igen och berätta om hur det går! En fråga: Fungerar filerna i global-mappen om mappen är stor och bredd? Alltså nä'r man öpnnar global-mappen så brukar alla filer va på raka och fina rader. I min mapp så ligger allt huller om buller. Det kan ju va så att när utrymmet är förstort så fungerar inte global-mappen så bra? För att jag har fått hjälp av knebert. Och då har jag fått Xtracks och New road. Men det fungerar ändå inte! Vad som är fel har jag ingen aning om? Jag tackar så mycket för att alla vill hjälpa mig och det glädjer mig så mycket!
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag i alla fall fått rätt på MSTS. Jag fick installera om allt. Så nu fungerar alla rutter som det ska. Fast jag har inte testat att köra så mycket på de. De får bli någon annan dag.
Jag väntar med att lägga in Danmark 2000 F. Man vill ju inte få mer problem med MSTS. Men men.