![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Är nerladdade och klara för att användas så småningom ![]() ![]() ![]() MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-04-09 klockan 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Använder ju signalerna ganska intensivt själv just nu i JBJ2-signalsättningen, har kommit till en tredje-del av rutten än så länge. Blir ju som en slags egen testning kan man säga. För er som använder signalerna är det väldigt bra att om ni rapporterar om det är några konstigheter, hellre en kommentar mer än en för lite... Det är väldigt många delar som ska fungera och jag har inte egen kapacitet att 100%-igt "avlusa" dom... Även om de flesta varianter nog är använda...
Hade en hel del huvudbry i går, då rutten vägrade starta i sim eller AE, men inga problem i RE. Känt fenomen sen tidigare, men kunde inte komma på orsaken... ![]() Lösningen kom i morse innan jag lämnade kudden... Det finns ju dvärgar som är definierade som SHUNT och har man inte en signal innan för dom så blir det skräp. Vilket jag hade gjort... ![]() En annan sak att nämna är V-signalerna, som ju fungerar nu, men inte helt perfekt i dubbelspår-sammanhang konstaterar jag. Bara kosmetiskt, men man vill ju att det ska se rätt ut ju... Det finns 2 olika V-signaltyper: - blocksignal-funktion, används i normala fall. Den kontrollerar om blocket är ledigt eller ej och ger korresponderande funktion. - försignalfunktion, används då man vill ha V-signalen synkront med tillhörande huvudsignal. Har man behov av en huvudsignal i närheten av övergången så är denna lämplig att välja, den speglar då direkt statusen från huvudsignalen. Försignalfunktionen fungerar som den ska, men det jag noterat är att blocksignal-versionen på dubbelspår inte blir helt perfekt. Blocket på det motsatta spåret ÄR ju oftast ledigt och därmed ger även V-signalen kör, vilket inte är överensstämmande med verkligheten. Ska se om jag kommer på nått klurigt där, annars får vi leva med det... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-04-10 klockan 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej
Jag undrar om du kan fixa så att denna kommer som enkelspårsvariant ochså? Vägskyddsignal 3lamp klocka Den finns ju bara för dubbelspår.... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]() Citat:
![]() Tyvärr så händer alltid de saker som man inte vill ska hända i absolut fel tid, så även denna gång.. således rasa arbetsburken i förra veckan, så den är scratchad nu, men har inte hunnit installera 3D-byggmiljön än. I version 0.2-zippen finns även en pdf som beskriver vad som är planerade återstående jobb för paket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Oki..Tack för det... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
|
![]()
Liten tilläggsinformation, för dom som eventullt roar sig att sätta signaler...
![]() V-signalerna är ju av typen INFO. Det har vi konstaterat förr, att placerar man en sån först i rutt, så får man inte igång rutten i simulatorn eller AE. Speciellt lurigt kan det ju vara med döskallarna, som mycket väl skulle kunna vara första signal vid ett rutt-avslut, eller första signal in i ett pågående signalsättningspass... Så, tänk på om ni under byggpass inte får igång rutten, det kan vara en döskalle som är orsaken. Ta gärna för vana att avsluta ett signalsättningspass med en enkel HVD2 block, gärna ståendes mitt i spåret, så det syns tydligt att det är en ren avslutningssignal för ett signalsättningspass. Bara ta bort och fortsätta sedan i nästa pass. Ska se om jag kan göra om samma trick som jag gjorde på försignalerna, skulle ju vara skönt o slippa detta lilla fenomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är konstaterat att det är så som Mazz beskriver detta. Sätter man V-försignalen galet så får man be till högre makter att man inte får ett felmeddelande från en viss Bill.... ![]() MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
|
![]() |
![]() |