![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
|
![]()
Här kommer en till länk med mycket stationsbilder från stockholms tunnelbana. http://slottet.mine.nu/~bollman/tunnelbana/tunnel.html
Mvh Johnny Nilsson PS Klicka på valfri station i kartan så kommer bilderna från stationen i fråga upp, en del är alla tiders en del skapliga av bilderna alltså. DS |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
|
![]()
Här kommer rykande färska bilder från kring t-banespåret i Sätra mellan Bredängsgränsen och Sätra station via Gångvägen till Sätra centrum från Kungssätravägshållet
Mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2007-03-25 klockan 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
|
![]()
Fler Sätrabilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Ännu mer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
|
![]()
Och ytterligare fler...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Jag tänker om varför du använd inte den NewYork-typisk strömskena i Stockholmbanan till trainz? Jag har titta på screenshots från tb v2.0 och jag ser banan med berlin-typisk strömskena?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
|
![]()
Visste inte att det fanns nån och ids nu inte göra om alltihopa.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Medlem
|
![]() Citat:
http://btx.1g.fi/kuvat/Trainz/c20_gardet.jpg Ett bild från my "lilla-Sthlmtbanan" i TRS06. Station och skenor är från "New York Subway Pack". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag tror att de som byggar på den här tunnelbanarutten har väljt att använda U-Bahn ´s spår säkert för att de har en bättre kvaleté´än vad
New Yorks Sybway spår har för kvaleté... Men man kan väl reskinna New Yorks Spår med spårskenorna!
![]() |
#70 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Hej, vi använder u-bahns spår för vi använder några av sina tunnelar som har u-bahn spår i och spåret är mycket hög kvalitet tror vi.
Men det är bara en början, det är klart att allt ska inte vara perfekt på det första steg. Vi försöker att bygger layouten med rätt placering av spåret, tunnelar, stationer etc. Sen ska vi ändra många saker med det ricktiga men det ska ta tid. Jag har nedladdat två av newyork's spår och är inte "impressed". Det finns några polygons som "overlap" så ser man en "blinking" texture. Sleepers har jag sett en bättre version förut, ubahn t.ex. Men tack för suggestioner, om du har mer är du välkomna att skriva om dem!! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Så du vet dessa räls med strömskena...? ![]() C2 2061 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hmm, nej. är dem din???
men dem ser lite "squary". make the spline shorter so it will look smoother! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Men helst borde man då göra om dessa lite så de blir ännu mer svenska om man väl ska göra detta. Mycket arbete som kräver tid, själv är jag bara tacksam att SVoyager och resten av hans vänner bygger Stockholms tunnelbana överhuvudtaget så det bästa vore om du kunde fixa detta åt honom.
![]() |
![]() |
#75 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är ingen problem mot mig att byta rällser... |
|
![]() |
![]() |