Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-04, 12:55   #1
Tobias-A
Medlem

Reg.datum: May 2007
Standard Kom-igång hjälp Nybörjare

Hejsan!

Jag köpte MSTS för en billig peng och har även TRS 2006 men det går så segt på min bärbara windowsdator men MSTS flyter på fint.

I MSTS har jag förstått det som att man har en antal olika scenarion att köra, nåt i Japan, Marias Pass och nå´t S:t Anton och det finns lite olika lok och välja på. Men hur gör jag för att lägga till ex svenska lok och rutter?

Är det ett expansionspaket jag måste köpa eller hur går det till?

i TRS 2006 finns ju vad jag upptäckt ett Y1 och ett Rc lok och några Hbis vagnar men i övrigt verkar ju lanskap, signaler o.s.v vara amerikanska. Men i MSTS hittar jag inga svenska lok eller vagnar eller rutter heller för del delen..

Mvh Tobias
Tobias-A besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-05-04, 13:33   #2
Byggare Bob
Guest

Standard

nej, det stämmer, det finns inga svenska rutter med i MSTS.

Att lägga in ruttter och lok och vagnar beror lite på vad du har tänkt dig för rutt, lok eller vagnar.

Det går alltså inte att ge ett generalsvar, utan det är lite olika procedur beroende på vad som ovan sagts.
Läs alltid README-filen som följer med en rutt eller ett tåg.

Betalrutter, eller payware s k "add-ons" finns det ett otal av till MSTS och där sker installationen helt automatiskt.
Lite länkar till dessa följer här:

www.aerosoft.de (tyska rutter och tåg)

http://www.tml-studios.de/index.php?id=26&L=1 (Rutterna Berlin Subway och Linie51, två kanonrutter till MSTS!)

Dessutom finns det freewaresajter runt om på nätet, med gratis material varav
www.banbyggarna.se är den med enbart svenskt material.

Här finns bl a annat rutten KMJ och JBJ som båda ahr automatiska installationer och mycket svenskt lok och vagnmaterial.

Utomlands finns det en hel uppsjö med freewarematerial till MSTS:

www.train-sim.com med det största filarkivet för MSTS (kräver en registreing, som är gratis)

www.railpage.org.au/steam4me/trainsim/ är en australisk sida med massor av "tutorials" d v s guider hur du får ut det mesta av ditt MSTS.

Det var lite mer info, säkert har någon mer informnation att komma med.

Lycka till!

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-05-04 klockan 13:37.
  Svara med citat
Gammal 2007-05-05, 07:52   #3
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Tobias!
Jag gjorde en starthjälp för (MSTS-)nybörjare. Den finns att ladda ner i denna tråd: http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=15183

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:48.