Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-07, 00:48   #1
lukas
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
Standard

Helt fantastisk , har kjørt på jbj i en uke nå og gleder meg virkelig til denne versjonen kommer
Flott arbeid
lukas besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 19:24   #2
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Lightbulb

Hej

Som många kanske redan märkt, så är en "Beta" av rutten upplagd online.

Det fattas en del objekt, men dom är på G, så en uppdatering kommer inom en snar framtid.
Ladda även hem signal-patchen.

http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=15974

Signalpatch:
http://msts.pointclark.net/msts/JBJR..._signalfix.zip

Ha de
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2007-05-10 klockan 19:27.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 13:13   #3
andelind
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
Standard

Hej
Jag testade rutten, eller rättare sagt försökte göra det men den tog ner hela programmet för mig. Måste ursprungsrutten också vara laddad för att det skall fungera?
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 13:41   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andelind
Hej
Jag testade rutten, eller rättare sagt försökte göra det men den tog ner hela programmet för mig. Måste ursprungsrutten också vara laddad för att det skall fungera?
Nejdå, ingen annan rutt behöver vara installerad. Ej heller används någon installationsfil.

Sannolikt har det trasslat till det för dig med ScaleRail, Xtracks etc... Läs i download-tråden för erfarenheterna där.

Kom ihåg... Installera eller kontrollera tsection.dat sist av allt. ScaleRail kräver version 0035, men version 0036 är nog den nyaste just nu. Har du den senaste 0036 installerad är du garderad.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 14:43   #5
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag måste fråga dig Mazz, hur får du tågmöterna att fungera?

Jag håller på med en aktivitet nu, där man ska köra ett persontåg från Svartsjöliden till Jarlsberg. I Activity Editor fungerar det prickfritt, tågen stannar där de ska. Signaler och växlar slår om, precis som förväntat. Men när jag testkör aktiviteten i MSTS, ja då verkar fjärren fått spader. Mötande tåg passerar, men signalen slår om. Testar att backa lite och köra framåt, utan vidare resultat.... Så blir det hur jag än försöker. Använder reverse points, lägger patharna på olika sätt... :/

Så, hur får du möterna att fungera
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 15:43   #6
magnus_y1
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Helsingborg , Sweden.
Inlägg: 335
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Jag måste fråga dig Mazz, hur får du tågmöterna att fungera?

Jag håller på med en aktivitet nu, där man ska köra ett persontåg från Svartsjöliden till Jarlsberg. I Activity Editor fungerar det prickfritt, tågen stannar där de ska. Signaler och växlar slår om, precis som förväntat. Men när jag testkör aktiviteten i MSTS, ja då verkar fjärren fått spader. Mötande tåg passerar, men signalen slår om. Testar att backa lite och köra framåt, utan vidare resultat.... Så blir det hur jag än försöker. Använder reverse points, lägger patharna på olika sätt... :/

Så, hur får du möterna att fungera
Testa om du kan lägga om växeln manuellt med "G" eller "shift+G" när tåget har passerat. Det har löst problemet för mig i en annan rutt jag körde.


/Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 17:27   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
Standard

provade att göra en ny aktivitet med möten och i mitt fall, så hängde inte AE med, där stod AI-tågen o tjurade vid första signal, men i simulatorn rullade dom som dom ska. AE är alltid skoj att jobba med...

Inget speciellt jag gör, i det här fallet finns inga reverse points med. Jag har inte installerat MSTSbin heller, så waiting points använder jag mig icke av...

Dson, kan du beskriva lite närmare "Mötande tåg passerar, men signalen slår om." vore fint och även var exakt det inträffar.

Den aktivitet jag gjorde rullade från Västerby till Jarlsberg på bibanan:

1. Tåget skulle egentligen ha fler passagerare, men jag va ivrig o komma iväg...

2. Vid Säringe står mötande tåg med släckta lysen och väntar. Nåja.

3. T43-tåget får grönt när jag lämnat blocket, vilket även stambanans tåg mot Jarlsberg fick..

4. .. som kom här...
Bifogade bilder
    
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009