![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#16 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
WOW...
![]() SNYGGT ![]()
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
*dreggel* Underbart!
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det är riktigt snyggt!!
![]()
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Ytterligare lite grejor på G
Betongtunnel 1 spår med och utan el Betongtunnel 1 spår gjord för att få 2 tunnelrör brevid varandra (1 sida kapad) Lite vallar, bro och ramper med groundtextur för att fylla ut tomrum mot spår vall med diagonal öppning för korsande spår ca 25grader mot huvudspåret Kommer på downloads innom kort Senast redigerad av pussgurkan den 2007-06-18 klockan 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Aaaaaaaaaa
![]() Ännu mer efterlängtade saker. Som vall med diagonal korsning. Har hittat några sådana tidigare, men dom har inte fallit mig in i smaken riktigt. Har själv tänkt försöka göra något likvärdigt, men då utan räls ![]() Då jag inte har begripit hur man gör räls och vägar i Gmax ![]() Tackar på förhand.
![]() |
#21 |
Tidigare TriQz
|
![]()
WOW!!!
Är detta en dröm lr e detta i verkligheten?
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
1 spline galler cc 20m
1 fast objekt 20x20m corner 1 fast objekt grind 20m 1 skylt lifsfara lös så man kan sätta den där man vill (bilderna lite upptunade för att se ordentligt staketen är gröna |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Riktigt snygg gjort!!
![]() Tack så mycket! ![]()
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
länkar finns på downloads
lycka till frågor besvaras efter bästa förstånd och i mån av tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Går det att man på ngt sätt att man lägger upp JK track på forumet så de som inte har ngn DLS anslutnings skulle kunna ta del av tunnlarna!
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]() ![]() Tyvärr så pratar vi om en enorm massa filer om alla JK filer skall läggas upp varje spår finns i ett otal texturer och varianter för att inte tala om de fantastiska växlarna som är animerade. däremot kan du byta spår själv i alla mina objekt gå in i content manager och öppna edit via explorer på det objektet du vill ändra på och öppna config.txt filen ändra följande rader til det Kuid som de spår du väljer har bridgetrack <kuid2:122285:4100:10> kuid-table { 0 <kuid2:122285:4100:10> } |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Det går inte när jag byter spåren till ngt annat spår i CMP...
När jag raderar den JK Track kuiden och lägger till en annan så kommer det inte fram ngt när jag startar trainz!
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Sätt Bridgetrack till "default"
och ta bort raden kuid-table obs flera rader slutar med } tex kan efter ändring se ut såhar kind "bridge" length 20 bridgetrack "default" trackoffsets 0.001 height 10 rgb 128,128,128 istrack 1 initiator "front" terminator "rear" endlength 10 username "PG Con tunnel 1tr el 20cc" category-era "2000s" trainz-build 2.5 bendy 1 carrate 0 casts_shadows 0 grounded 0 isroad 0 repeats 0 shadows 0 upright 0 visible-on-minimap 0 width 0 author "Pussgurkan" category-region "SE" category-class "TT" description "1 spårs elektrifierad tunnel med in och utfart i betong varje segment är 20m lång och lämpar sig för böjda tunnlar electrified tunnel with 1tracks Tunnel segment is 20m suitable for bendy tunnels " license "I did this purely for pleasure so use these objects as you like. However if you include them with your layout give me credit and if you charge money for them don't forget to give me some. Above all have fun." contact-email "trainmaker@mypost.se" category-keyword "sverige;pg;tunnel " kuid <kuid:141259:1213> så skall det funka (gör det för mig iallafall) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag har själv bytt spår på många saker, väldigt enkelt, särskilt med Pussgurkans hjälp borde du klara det.
Väldigt många bra grejer Pussgurkan, mycket som saknats i trainz. Jag tror att när man ska göra splines är det väl bara att sätta ut en point, där splinen ska börja och sluta, och döpa den plus att skriva Spline istället för scenery som type. Om detta inte stämmer kan ju någon annan berätta hur man gör, detta var en ren chansning.