![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Hittade den här demofilmen via en länk på .com http://www.zug-simulator.de/download.php?id=25&s=info Filmen är 37 minuter lång och är 36 Mb stor, rätt dålig kvalle, men helt sebar
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ojojoj! Det där ser verkligen riktigt riktigtbra ut! Gillar sista scenen mest, när HST-tåget rullar in på säckstationen...
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Oboy oboy oboy säger jag alltså! Det här ser bra ut alltså. Om man leker och gör en jämförelse vad MSTS hade out of the box och nu tittar på detta så ser man ju att det skett utveckling (skam vore väl annars).
Vändskivan med ångloket gillade jag och likaså som redan sagts i annan tråd att det såg maffigt ut när tåget rullade in i säckstationen. Fler än jag som väntar på release? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Tycker allt ser läckert ut - utom kontaktledningen
![]() Men det kanske blir bättre i ev. kommande versioner. Sen får man hoppas att körkänslan blir den rätta oxå, inte bara ögongodiset ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Dags för Auran att visa framfötterna. Kanske Rc1166 har någon insiderinformation.
Microsoft glöm inte bort dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ja, jädrar i min matlåda detta ser intressant ut!
![]() Citat:
Fast minst lika viktigt för att KRS skall lyckas är ju hur bra "communityn" tar emot spelet och hur mycket som skapas till det. Det som talar emot KRS för mig är just att EA har ett finger med. De brukar ha väldigt bråttom till nästa projekt när väl pengarna kommit in... Westwood blev uppköpta av EA och sen gick Command & Conquer serien åt skogen, Dice köptes upp och slutade då bry sig om att stödja MOD-teams för Battlefield-serien, osv. Man pratar mycket om att stödja sin community men håller tunt. Men vi får väl se hur det går, man kan ju hoppas att de lärt sig ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Det jag ser i det som hittills är presenterat är ett tillvaratagande av dom bästa sakerna både från Trainz och MSTS, på en bas av nyutvecklad simulator med modern grafikmotor... Se bara på detaljrikedommen på en "enkel" godsvagn... Det säger iallafal mig att Rail Simulator kommer täcka behovet av fina modeller, där klokt bygge inte direkt kommer lida av att man måste begränsa polygonantaltet mer än vad man egentligen vill... Toppa det på grafiksidan med hantering av väsentligt mer högupplösta texturer, plus allt annat bra som är presenterat... Krydda dessutom det med det faktum att Kuju nu förhoppningsvis snart releasar 3:e generationen tågsimulator... MSTS2 kom visserligen aldrig ut, men generarde garanterat en hel del erfarenheter... Jag tror och hoppas mot bakgrund av ovanstående att KRS om den releasas detta år kommer mottas med entusiasm av både entusiaster och andra, i synnerhet efter att man tittat på filmen ett antal gånger... ![]() Om EA är bra eller dåligt för Rail Simulator återstår som sagt att se... Man kan ju hoppas att både bra produkt och tjäna goda pengar kan gå ihop även i det långa loppet. Notera även att Kuju inte är uppköpta av EA, EA är ju "bara" distrubitiören och det är dom sannolikt duktiga på... Man kan hoppas på en bra kombi där kanske... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-08-19 klockan 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
Sen får man ju säga att MSTS har klara det där med community rätt bra med i princip inget stöd alls ifrån MS sista åren. ![]() Ja, filmen är verkligen lovande och bilden med tankvagnarna är grym! Framförallt texturer verkar de vara duktiga på!
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Klart att man sitter och väntar på KRS nu! Ser fantastiskt ut för att vara "basen". Jag får känslan av att det kommer vara hyffsat lätt och smidigt att hålla på med "RE" i KRS - jämfört med Msts där det tog ett hyfsat bra tag att bara lära sig hur själva editorn fungerar.
Jag tror också att KRS kan bli stort och leva länge/längre som Msts, då det är gjort med dagens teknik. Samt att intresset i Sverige kommer vara tillräckligt stort för att vi ska kunna se svenskt material inom en ganska så snar framtid ![]() Jag har för mig att jag läste om att EA inte har speciellt mycket med i själva skapandet av simulatorn, men jag tror att det kan bli svårt med Krs 2 om EA inte tjänar tillräckligt med pengar på denna... Ser fram emot fler bilder och filmer att drägla över ![]()
![]() |
#11 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Rail Simulator-projektet har ju 3 parter, en finansiär, en utvecklare och en distrubitör. Distrubitören (EA) har såvitt jag vet och sett inte investerat något i spelet, utan man har avtalat fram en försäljningskanal hos EA. Ingen investering innebär även ingen investeringsrisk men innebär även att man har ingen talan för hur arbetet ska bedrivas och vad som ska göras efter en release. Jag antar att det även är orsaken till varför det varit så magert med information på EA:s web-sidor tills nu. Utvecklaren (Kuju) kostar mängder med pengar under tiden som utvecklingen pågår. Naturligtvis, så är det alltid med produktutveckling. Antingen är man själv stadd i kassa, eller så släpper man in annan part att investera i projektet eller företaget, om man uttrycker sig förenklat. Så har Kuju gjort, genom att släppa in Fund 4 Games (F4G) i Kuju. Adam har uttalat sig om att med F4G i ryggen har vi nu den finans som vi behöver för att forma spelet så som Kuju vill ha det. Naturligtvis en sanning med modifikation, det är ju affärsdrivande enheter både Kuju och F4G, men i en sådan här konstellation är ju spelet den bärande orsaken till en investering och det bör i sin tur vara goda förutsättningar för en bra fortsättning. Här finns en del diskuterat i ämnet på uktrainsim: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...=521909#521909 Som F4G säger på sin sida, ett sånt här upplägg tar bort risken från distrubitören: http://www.fund4games.com/f4gsoftware.shtml Det låter som ett hoppfullt upplägg i mina öron, där investeraren har fokus på titeln i första hand och dess välgång, då det är det som genererar pengar. En distributör kan ju prioritera andra spel, som dom anser är mindre risk och mer pengar i och då kan ju vadsomhelst egentligen hända. Sen återstår det ju att se hur verkligheten blir. År 2010 borde vi veta... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-08-19 klockan 13:42. |
|
![]() |
![]() |