Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-19, 12:38   #11
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Ah... Hade fått för mig att EA även var med och finansierade. Då är väl förhoppningsvis risken mindre.
På tal om vem äger vad och vem tjänat vad...

Rail Simulator-projektet har ju 3 parter, en finansiär, en utvecklare och en distrubitör. Distrubitören (EA) har såvitt jag vet och sett inte investerat något i spelet, utan man har avtalat fram en försäljningskanal hos EA. Ingen investering innebär även ingen investeringsrisk men innebär även att man har ingen talan för hur arbetet ska bedrivas och vad som ska göras efter en release. Jag antar att det även är orsaken till varför det varit så magert med information på EA:s web-sidor tills nu.

Utvecklaren (Kuju) kostar mängder med pengar under tiden som utvecklingen pågår. Naturligtvis, så är det alltid med produktutveckling. Antingen är man själv stadd i kassa, eller så släpper man in annan part att investera i projektet eller företaget, om man uttrycker sig förenklat. Så har Kuju gjort, genom att släppa in Fund 4 Games (F4G) i Kuju.

Adam har uttalat sig om att med F4G i ryggen har vi nu den finans som vi behöver för att forma spelet så som Kuju vill ha det. Naturligtvis en sanning med modifikation, det är ju affärsdrivande enheter både Kuju och F4G, men i en sådan här konstellation är ju spelet den bärande orsaken till en investering och det bör i sin tur vara goda förutsättningar för en bra fortsättning. Här finns en del diskuterat i ämnet på uktrainsim:

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...=521909#521909

Som F4G säger på sin sida, ett sånt här upplägg tar bort risken från distrubitören:

http://www.fund4games.com/f4gsoftware.shtml

Det låter som ett hoppfullt upplägg i mina öron, där investeraren har fokus på titeln i första hand och dess välgång, då det är det som genererar pengar. En distributör kan ju prioritera andra spel, som dom anser är mindre risk och mer pengar i och då kan ju vadsomhelst egentligen hända.

Sen återstår det ju att se hur verkligheten blir. År 2010 borde vi veta...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2007-08-19 klockan 12:42.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:08.