![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
|
![]()
Hej
Håller på med att knåpa ihop en 600 mm - boggie till en JGJ-vagn och har testat lite olika sätt - bla efter beskrivningen i denna tutorial: http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...ruckTutTRS.htm (Skriven för 3DS max men det är principen jag har använt i Gmax). Nackdelen är att boggien blir fruktansvärt polygontung, klart över rekommendationen i TRS2004 Content Creators Guide på <300. Bara själva boggiramen är på över 300 polygoner, en del går att trimma bort men sen ska ju hjulaxlarna dit också (ung 300 p/axel bara de). Är det enklare att fixa till boggiramen som en enkel låda och sedan lägga på en genomskinlig textur med ram, fjädrar m m istället? /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Håll ner antalet sidor i cylindrarna till axlarna (mer äm 5-7 behövs knappast, höjdsegment = 1. Koncentrera Dig på dom delar som syns, det ät där Du kan slösa på polygonerna.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
|
![]()
Det är 10 sidor i själva axeln, 18 i hjul och fläns.
På bilden har texturer lagts på hjulaxeln. Polycount för alltihop är nu uppe i 1478. |
![]() |
![]() |