Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-11, 15:11   #1
Jared
Tidigare Ugglan_1

Reg.datum: Jun 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Post Tips!

Hej, skulle vara kul och spela ett tågspel, men jag vet ej vilket man ska välja, tips??
Jared besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 15:36   #2
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Det finns grundregler enligt mig som är ungefär så här:

Vill du köra C20, bygga banor på ett enkelt sätt, lägga upp banor på internationella sidor och här så är Trainz Raillroad Simulator (2006 enligt mig) bäst

Vill du bygga mera profisionellt, ha fler detaljerade tåg med detaljerade hytter, och kunna sitta inne i flera vagnar då är Microsoft Train Simulator bäst, bästa tågsätten där är enligt mig: 1. X40 2. RC6 3. X10 4. X2000 Linx 5. (Det där superlyx ångtåget som går på den där superlyxresan som är så dyr och oerhört populär som var avstängd på biten genom tyskland under världskriget, på det tåget kan man sitta i en riktig superduperlyx vagn med guldtak, bord med dukar, fläkt i taket och lyssna till en jättefin gammal inspelad pianolåt som heter: Im Blue eller nåt sånt, typisk old english charm enligt mig iallafall eller nåt liknande) och plus att ju världens mest detaljerade tunnelbana finns som addon till den: Berlin Subway, fast då har vi ju inte sett det slutgiltiga resultatet av Stockholms tunnelbana som Compudoc m.fl stretar på med. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 16:04   #3
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

så släpps ju det senaste spelet inom tågsimulatorgrenen, Kuju Rail Simulator 5 oktober, det tåget går ju alltid att hoppa på från start Men där kommer det ju dröja ett tag innan svenskt material blir tillgängligt även om det nog kommer gå fortare nu då både MSTS och Trainz nu får en "gemensam" simulator så att säga att exportera saker till.

Annars håller jag väl med föregående talare, finns ju mycket svenskt till båda simulatorerna.

/Tomas
Gammal 2007-09-11, 17:15   #4
Jared
Tidigare Ugglan_1

Reg.datum: Jun 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard

Okej, det e bara och tacka och buga då
Spana gärna in nårra av de bilder jag har lagt upp: http://s217.photobucket.com/albums/cc24/ugglan_1/
Jared besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 17:16   #5
Arre
Tidigare Arvid Nilsson

Reg.datum: Jan 2005
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan_1
Okej, det e bara och tacka och buga då
Spana gärna in nårra av de bilder jag har lagt upp: http://s217.photobucket.com/albums/cc24/ugglan_1/
Var lite svårt att se eftersom albumet verkar vara privat
Gammal 2007-09-11, 19:23   #6
Kristian
Tidigare Krille400

Reg.datum: Oct 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ugglan_1
Hej, skulle vara kul och spela ett tågspel, men jag vet ej vilket man ska välja, tips??
Tja... mitt tips: Köp både MSTS och TRS Båda är bra på sina olika vis och går att få för en liten struntsumma.

Senast redigerad av Kristian den 2007-09-11 klockan 19:24.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:31.