|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-10-15, 23:53 | #16 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
|
|
2007-10-16, 11:54 | #17 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag kör Vista och ser inga personer på plattformarna.
Det löser sig nog med en patch snart. Så som KRS är nu så vill jag inte ens köra sk*ten. Jag klarar inte av de nya kontrollerna, lär mig aldrig. Är för van vid MSTS. Men, om Kuju fixar några bra patchar, och alla hjälps åt så går det nog att få simulatorn riktigt bra. T.ex. så har ju Fredrik redan förklarat hur man kan byta tangentbordskontroller, vilket helt klart är en stor förbättring. Anledningarna till att jag inte kör KRS än är bl.a. -Alldeles för dålig broms på en del tåg -Inget folk på plattformarna -Svårt att se och lägga om växlar -Knepiga kontroller (om man är van vid MSTS) |
2007-10-16, 12:41 | #18 |
Medlem
|
- Nu är det så att bromsarna är mycket mer realistiska i denna simulator än vad jag är van vid.jag har kört missions i tre rutter och har inte haft några problem med dåliga bromsarna jämfört med verkligheten. För de som inte vet så är jag lokförare sedan 17 år tillbaks och bromsarna är inte bättre än t ex i Rush hour. Kanske att de skulle vara något bättre från 20 miles ned till 0 miles men om vi t ex tar vår egen Itino under vintern så har den sämre broms från 30 km timmen ned till stopp. Dock lossar de ut alldeles för fort på långa godståg.
- Jag kör windows Vista och har inga problem med människor på perongen förutom vid starten av ett mission, då är det tomt. När jag kommit till nästa station så finns det folk
2007-10-16, 20:54 | #19 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
Ok. Verkar som om problemen med personerna inte har med Vista att göra.
De gods och persontåg som jag prokörde igår i KRS hade i alla fall för dåliga bromsar. Full broms gav bara en retardation på ca -2km/h per sekund, vilket ju inte motsvarar mer än ca 0,55m/ss.. blir inget vidare bromstal det inte. Men men, det är ju sådant som jag antar är enkelt att justera i någon fil sedan. |
2007-10-17, 18:43 | #20 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Tillfällig lösning på passagerarproblemet
Ni som inte har något folk på plattformar eller folk när ni öppnar dörrarna på tågen. Ladda hem zip-filen här och packa upp.
Filen PlayerProfiles.bin kopierar du och lägger under X:\Program\Rail Simulator\Content Ta backup på den gamla filen (byt namn eller kopiera undan den) innan du ersätter filen. Med denna nya fil bör ni kunna se folk som rör sig. Tänk på att denna fil ev. kan ändra era inställningar i övrigt då det är en rad olika saker man kan ställa in i denna fil. -------------------- Överkurs: Det går också att manuellt göra om PlayerProfiles.bin till .xml-fil som man kan öppna med notepad. Det du behöver är serz.exe I den konverterade .bin-filen till .xml är det en enda rad du ska leta efter Rad 53 i xml-filen ska det stå följande för att få passagerare Kod:
<GameplayPassengerCharacters d:type="sInt32">1</GameplayPassengerCharacters> MatsS: Kan du inte knåpa ihop ett simpelt GUI till serz.exe Senast redigerad av Fredrik den 2007-10-17 klockan 18:45. |