![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Tjena!
Har en AMD XP 3500, köpte graffe kort idag, ASUS 8600GT och har 1G i ram. Är det värt att köpa en G till i minne? Borde ju va ett spel som suger ut ganska mycke ram. Hackar mycke när de är andra tåg i närheten.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har Gainward 8600GT, 1GB minne (PC5300) och AMD64 X2 4200+. Allt på högsta och tagit bort skuggor. Hackar en del, tills man kommer ut på landsbygden, där det flyter på bra...
Mer minne är aldrig fel och det är ju bra pris på dom nu. Ska köpa 1GB till när jag får lön. Sen kanske det beror på vilket OP man använder också!? Jag kör XP, men har hört att Vista kräver en massa minne...
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej alla Trainzdiggare.
Jag har bara 512 i minne (Datorn alltså) å mitt minne dä ligger väl på minus ![]() jag inte har så stora pretationer. M.V.Trainzhälsningar Coffiehans alias H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() I och med att RS är ett nytt spel, som hanterar större mängder med data jämfört med tidigare tågsimulatorer, så gissar jag att det dras nog nytta av större minne. Utan någon som helst fakta i bakfickan skulle jag nog själv sikta på åtminstånde 2G, även med tanke på att det inte är så dyrt. Kör man Vista och där hamnar vi väl dom flesta förr eller senare, så kräver den som minimum för att fungera 1GB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Inte ens 2 Gb minne ger ett ordentligt flyt i Vista. Har nämligen testat en burk, http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=10-14-10 ,och även med den minnesmängden och prolle så hackade det ganska rejält emellanåt. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Ja kör med en amd athlon 64 x2 6000+ med 2GB minne 667Mhz Grafikkort Nvidia 8600 256Mb os wista home å det flyter på bra
gubben50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag får väl köpa mig en Gig till då. Som sagt så är det ju ganska billigt numera.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag kör med 2 Gig på XP, men då har jag ett dåligt grafikkort, men det skall bytas snart till ett bättre. Spelet flyter om man ställer ner grafiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
AMD X2 4800+, 4 GB RAM
1 gigg grafikminne (vilket i såna här sammanhang är minst lika viktigt...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vilken trevlig dator det låter som du har Json. Vad har du för grafikkort?
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
radeon x1900 pro för tillfället, har dock ett x1950 liggande som ska i när jag får tid nånn gång.
Håller på å snickrar på en ny burk på fritiden dessutom, tråkigt att det är så taskigt med bra chipset till nyare amd-processorer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag har uppdaterat datorn lite, nytt grafikkort Nividia 7600 GS 256mb, räcker gott och väl för mej. Datorn jag har en 2,4 ghz scaleo 800s, med 2 GB i internminne Datorn gick sönder för ett år sedan, nytt moderkort gjorde susen. Datorn får hänga med ett tag till. Ska man spela resurskrävande spel så får det bli på PS3 istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag har 2Gb minne på Vista-burken hemma och allt flyter på 99% av tiden utan hack.
På min bärbara XP-burk har jag 1Gb minne och det hackar så jag inte kan göra någonting. I övrigt är burkarna nästa likvärdiga.
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
De gjorde ganska mycke efter jag slängt in 1Gig till faktiskt.
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Hej
Ja kör mä 2 Gb minne, men de hjälper inte upp framesen, den e lika illa.... ![]() Kanske skulle de hjälpa mä 4 Gb...... ![]() huga........