![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Det här ser väldigt bra ut sealpower!
![]() Senast redigerad av Joel den 2007-11-11 klockan 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
|
![]()
Saker kan bli lite konstiga när man, som jag, gör en en model av en model...
Har dock korrigerat det efter din kritik och även då fått andra saker i fronten att passa bättre in i geometrin. Triangel antalet börjar dock på att bli rätt högt och frågan är om jag ska börja avsluta själva modelen eller jobba vidare och gör den väldigt detaljerad... vad tycker ni? Senast redigerad av sealpower den 2007-11-11 klockan 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Jag tycker redan den är detaljerad
![]() Om du orkar så tycker jag du ska fortsätta att göra den detaljerad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jag tycker att du ska fixa luft slangarna först o den stora rutan frame vid koplett ska nog vara lite mindre så är det bra, jag glömde nästan att säga, göra stegarna med
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-11-11 klockan 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vad ligger den på?
Kör man med LOD kan man gå rätt högt. Davids tunnelbanevagn låg väl på nämre 30 000 polys i början innan han började optimera den |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
approx. 3000 tris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
![]() ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-11-11 klockan 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Nåväl då kör jag väl på då...
Roat mig med lite annat: (tidig WIP) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tidigare v10
|
![]()
Snyggt!!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
|
![]()
Absolut fantastic.
![]() Greets Torsten |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Vad är egentligen det du byggt runt koppelfästet på loket? Ser ut som nån ram av något slag som inte finns på förebilden.
Ahh nu ser jag vad det är... avsaknaden av detaljer rörde till det lite för mig :P Senast redigerad av MartinO den 2007-11-11 klockan 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Jag modelerar någonting som jag aldrig sett med egna ögon. Front partiet är en väldigt förvirrande del, så jag slängde ihop något som såg någotsånär ut som orginalet. Ska se om jag med hjälp av dina bilder kan få någon ordning på det hela. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Snyggt! Ett av dom snyggaste loken i TRS jag har skådat! (Även om den inte är klar)
![]()
![]() |
#44 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hallå Jakob.
Var tvungen att sticka iväg en sväng på eftermiddagen. Börjar att skicka lite bilder till nu. Om jag också får sticka in lite konstruktiv kritik. Som jag inte heller vet om det stämmer, då jag själv aldrig har sett loket i verkligheten. Det är ploggen. På Rocomodellen, så sitter ploggarna ihop med boggien och följer boggiens rörelse. Men om det är så i verkligheten, vet jag inte. Sen har jag inte sett den andra sidan än. Men när jag tittar in genom frontrutan. Så tycker jag, att det ser ut som om sidorutan på andra sidan. Har samma format som högersidan. Sen är det du som ska ha ett stort TACK. Bara kul att kunna bidra med bilder. Då jag själv är ingen höjdare, på att skapa 3D-modeller.
![]() |
#45 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Anledningen till att den, för tillfället, är identisk på båda sidor är att jag följer vanlig modellerings standard: gör halva modellen, spegla den och justera sedan detaljer på andra sidan. Jag har inte kommit till det slutstadiet då jag sätter ihop halvorna och gör ändringar än. Mer grejor: |
|
![]() |
![]() |