![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1141 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är nog det det beror på när man känner att körspaken tar hårdare. För den ger ju lite elbroms innan du hunnit ner med spaken i botten. Sen tål vagnen inte mer än 2 nödbromsar i 90 km/h på rad. Detta pga den höga friktionen i blocken som orsakar enorm värme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
om nya dörren. Jag behöver min väns hjälp för att skapa en bra texture på andra gula delen på varje sidan av dörren.
Just nu ser det konstigt ut med bara dörren som har en texture. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
Medlem
|
![]()
lite film.
dataskärmen visar rätt tåg nummer nu. på denna film visar jag hur tågnummer "uppladdar" till hytten när tåget kopplar till ett annat tåg. www.svoyager.com/tagnummer.mpg (i filmen, tåget är kopplat till nummer 2231 och 2195, sen avkopplar jag tåget och kopplar jag den igen till ett annat tåg. dem har nummer 2051 och 2069 och det visar på dataskärmen så snart att tåget kopplar) Det tog hela natten att göra. Much more complicated than it looks and still i think there are some bugs left but its 4:30 in the morning now. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 |
Medlem
|
![]()
Lars S: Nödbroms är alltid kul att prova. Har själv aldrig medvetet vart med om nödbroms i sånna farter som 80 km/h, men 50 (retacc) duger gott och väl.
![]() David: Riktigt coolt det här med ihop och isärkopplingarna. Kul att se att allt funkar så bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Så här i efterhand undrar jag också om jag inte i minnet blandat ihop bromsförloppen vid nödbroms och vid max. driftbroms. //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Otherwise, yet another great step forward! //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och backa vid rangering, that's a no-no! Och i 20 km/h, dessutom..... Och mer än 2 meter...... Your authority as a driver has been revoked! ;-) //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-19 klockan 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Svoyager, kan du göra så att man kan öppna och stänga dörren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() -- (on a more serious note). Om A-B änden på dataskärmen, det är inte gjort nu men jag ska göra det. Lite mer complicerad än vagnnummer men det är möjligt att göra. Om hyttsdörr. Jag jag kan göra det och jag ska men har några viktigt saker att göra först. Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-19 klockan 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hur uppdaterar jag C20?
I skrivande läge så är det någon av de första versionernas C20 som spelet valt att använda men jag har laddat ner den nyaste och lagt in men den vill inte uppdatera, hur ska jag gå tillväga för att lösa problemet? ![]() Senast redigerad av Sparkfot den 2007-11-19 klockan 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Works like a dream!! Sätt på dig hörlurarna och njut av ljudet!! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-19 klockan 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() Nu har jag tagit bort alla kuider från 171003xx9 och neråt, men försäkerhetsskull tog jag en backup innan jag radera dem. Edit: Har tagit bort kuiderna, lagt in senaste versionen men inget har hänt, fick en bild på hur det ser ut: Senast redigerad av Sparkfot den 2007-11-19 klockan 22:34. |
|
![]() |
![]() |