Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-14, 21:04   #16
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Jag ger upp nu, skiten gå inte ens att av installera nu!!! jag är så j***** förbannad
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 21:32   #17
Adtranz92
Tidigare haroldlowe12

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Prova att formatera om datorn då. Eller intall det när den blir det nästa gång.

Rm loket finns för nerladdning! -->Här<--
Adtranz92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-14, 22:24   #18
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag kör också XP har inte haft några problem, förutom första gången jag installera msts. Då fick jag svartskärm p.g.a. för gamla grafikdrivare...

Du kan alltid avinstallera det manuellt. Bara gå till där du installera det t.ex. under C:/Program och ta bort Train Smulator mappen. Bättre ta bort det i Kontrollpanelen under Lägg till eller ta bort program, men går det inte där så...

Senast redigerad av Pierre den 2007-11-14 klockan 22:25.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 01:26   #19
themepark
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Standard

V10.

Det finns annan sätt att du kan göra.

1. Gå in Train simulator mapp och spara Route och Trains på skrivbord.
2. Sen du klicka höger på Train simulator mapp "Ta bort"
3. Gå in på papperkorg och klicka på "Töm papperkorg"
4. Sen installa du Train Simulator på nytt.
5. När installade är klar då flytta ditt Route och Trains från skrivbord till Train simulator mapp.
themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 02:35   #20
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Du har inte skrivit om du installerat extra tåg och rutter? Eller har du bara standard tåg/rutter?

Börja med att installera msts (inst. alla 6 org. rutterna).
Installera msts-uppdateringen (annars går inte msts-bin att inst.).
Installera senaste new roads.
Installera senaste xtracks.
Installera msts-bin.

Sen kan du inst. extra tåg och rutter och det borde fungera...
Om nån rutt kräver annat spårpaket t.ex. scale rail, inst. det innan xtracks!
Kör denna ordning som Pierre föreslår. Jag adderar dock följande:

TESTA mellan varje moment, så du vet när det börjar skräpa sig. Första test är alltså att kolla att en standard out-of-the-box MSTS fungerar. Gör den inte det, har du sannolikt nått i datorn som MSTS inte gillar. Testen är förslagsvis att starta en aktivitet.

dessutom tjatar jag vidare om att DET SISTA MAN SKA GÖRA när man installerar olika add-on är att installera SENASTE version av tsection.dat. Tsection.dat allra sist av add-on, men före installation av rutter.

Ni som rekommenderar olika ordningsföljder av add-on-paket gör ovana användare bara en björntjänst att rekommendera vilken ordning grejjerna ska in. Det som är viktigt är att man har den nyaste tsection.dat, annars blir det Bill... Gör man detta, behöver man inte fundera på vilket add-on som för tillfället själv innehåller nyast tsection.dat.

Vad gäller msts-bin, så är det grundinstallation - MSTS uppdatering och sist msts-bin som gäller.

Jag själv skulle nog välja att få in en fungerande MSTS-installation med msts-bin klar INNAN jag börjar o langa in rutter och add-on. Då vet man iallafall att man har en stabil installation och kan lättare spåra vad som felar när det smäller.

Som sagt, testa mellan varje moment.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 12:31   #21
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

jag ska försöka med detta, tack så mycket
Gammal 2007-11-17, 02:07   #22
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

er tips om att uppdatera min programvara gojde det ju inte mycket bättre, datorn krachade o pappa var tvungen att kör återställnings skivan o återställa cmos, men datorn funkar ju i varje fall
Gammal 2007-11-17, 03:49   #23
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Ursprungligen postat av v10
er tips om att uppdatera min programvara gojde det ju inte mycket bättre, datorn krachade o pappa var tvungen att kör återställnings skivan o återställa cmos, men datorn funkar ju i varje fall
Hej

Får man fråga vad du har för burk och för prylar i den?

Tycker det låter märkligt att man skall behöva återställa Cmos för att burken kraschar. Jag har haft många krascher men aldrig behövt återställa Cmos. Återställa Cmos har inget med själva Windows att göra....Det är enbart tex om den inte går att starta om man tex överklockat i bios, då behöver man återställa Cmos och det gör man med en lite jumper på moderkortet.

Kan du inte göra en "ren" återställning utan att köra med återställningsskivan? Dvs formatera burken och börja från scratch...

Sen finns det ett program inne i Xp som heter systemåterställning och det kan man använda sej av om man råkar ut för ett missöde, men (som alltid när det gäller datorer) så skall det egntligen användas i yttersta nödfall eftersom det sprider ut en massa skit...Tex så återställer det filer som man plockat bort osv.

MVH Kenneth

Senast redigerad av knebert den 2007-11-17 klockan 03:59.
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-17, 03:54   #24
knebert
Medlem

Citat:
Jag ger upp nu, skiten gå inte ens att av installera nu!!! jag är så j***** förbannad
Hej igen....

Om du inte kan avinstallera programmet så betyder det att det saknas något som gör att avinstallationen inte fungerar.

Om det inte fungerar så kolla om du kan installera det igen och sedan avinstallera det.

Kan vara så att det saknas filer i registret, då kan detta uppkomma. Kanske du har avinstallerat något som har plockat med sej de filer du behöver till MSTS.

MVH Kenneth
Gammal 2007-11-17, 07:57   #25
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Låter verkligen konstigt att datorn kraschade. För att du uppdaterade den? Vad är det för dator?

Låter som ni har köpt en märkesdator med förinstallerat windows. Det är väl då man får med återställningsskiva!? Tycker det är knäppt att man inte får med hela operativsystemet!

Systemåterställning använder jag inte då det oftast blir helknäppt efteråt med filer och mappar. Då formaterar jag hellre hårddisken och installerar windows igen. Då är datorn som den ska vara (även om man får lägga in mycket).

Återställa cmos???? Har nån varit inne i bios och ändrat? Jag har då aldrig behövt återställa det, ja sen jag sluta leka med överklockning...
Gammal 2007-11-19, 10:11   #26
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej V10!
Hur går det? Funkar MSTS nu?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-19, 12:05   #27
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

Jag har fått tillbaks min egen dator nu så nu kan jag spela rs utan problem, det är absolut inga problem med msts
Gammal 2007-11-19, 14:13   #28
knebert
Medlem

Citat:
Jag har fått tillbaks min egen dator nu så nu kan jag spela rs utan problem, det är absolut inga problem med msts
Hej

Om du har lust kan du ju berätta för oss vad den andra datorn är för en burk eftersom de flesta tycker det verkar vara en märklig burk...

MVH Kenneth
Gammal 2007-11-19, 21:20   #29
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Standard

det var något med frafikkortet som gick fel på den andra burken, men men , jag har ingen aning vadf han igentligen gjorde, han öppnade den o gjode något på moderkortet så startade den, det är något från e-machins
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.