![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 |
Medlem
|
![]()
Jaha då var det gjort! Vadå? Jo nu har MBJ landkap längs hela sin sträckning visst det återtår en hel del b.la. saknas lampor,biltrafik och skyltar men det känns ändå som en milstolpe att kunna köra hela rutten utan luckor i landsakapet. Toge en tur med detta tåg......
Tack för uppmuntran Totte och Hawk /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Medlem
|
![]()
Vilken toppen rutt det kommer bli. ser verkligen fram emot att köra på den.
vilka spårpaket kommer man behöva ha för att köra på bana? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har under bygget änvänt både Scale Rail, X-tracks och New Roas. Varför så många kanske någon frågar sig. Scale Rail är de som ser bäst ut. Dessvärre är det inte komplett utan saknar främst Dubbalkorsningsväxlar och många spårkorsningar. För att kunna bygga de spåranläggningar jag ville ha i rutten behövde jag även anända X-tracks. New Roads hjälper till att reducera antalet objekt i Tilen eftersom det ger fler och längre vägbitar än som fanns i orignal paktet som följde med MSTS. Hoppas detta givit dig svar /Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Medlem
|
![]()
tack för svaret Magnus,
har haft en del problem med Scale rail, har inte lyckats installera det. Har du eller möjligtvis någon annan på forumet tid och lust med att skriva ned en installationsbeskrivinig, så enkelt som möjligt,gärna i punktform. Så att jag kan köra de rutter som kräver Scale rail däribland din spännande rutt. tacksam för svar, trevlig helg |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.net/forum/view.php?pg=scalerail Bara o läsa igenom så borde du få igång ditt ScaleRail, är det nått som strular ändå, fråga i en ny tråd! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Magnus!
Hur går det med din rutt? Själv sitter jag och kämpar med min rutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem
|
![]()
Märkligt, samma kväll som jag har testkört och tänkt att lägga ut lite nya bilder frågar du. Jodå det går frammåt. Jag har gått igenom hela spårsystemet för att försöka hitta de ställen jag inte varit nöjd med och byggt om dessa. Samtidigt har jag placerat ut lutningsvisare över hela rutten. Härnäst är det dags att fa så att kontakledningbryggorna verkligen sitter där tråden är. De flesta stationer ser ganska konstiga ut.......
Några bilder. Först Hg som gör uppehåll vid en pendeltågstation. ![]() Sedan kommer ett par bilder där jag hade paralellkörning med X2 och Regina. Först får man köra som tusan för att komma ikapp....... ![]() ![]() ....och sedan är de bara att köra om......... ![]() .......Först!......... ![]() ...här delar det på sig, hej då! ![]() Jag hoppas det går bra med din rutt också! /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Hedersmedlem
|
![]()
Verkligen kul att din rutt går framåt! Roligt också när två tåg tävlar mot varandra. Bra byggt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei.
Dette ser jo helt topp ut. ![]() Det er bra det er fler som bygger vidre på MSTS.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#101 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tycker ochså att det ser bra ut.... ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#102 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Fan vad najs alltså
![]()
![]() |
#103 |
Medlem
|
![]()
Hei fine bilder. Dette ser veldig bra ut.
![]()
![]() |
#104 |
Medlem
|
![]()
när kommer mbj att släppas? väntar spänt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ingen aning faktiskt, just nu står bygget tämligen still p.g.a en kombination av resa,sjukdom och mycket skolarbete. MBJ släpps när jag tycker den är färdig. Men när jag är det vet jag inte. /Magnus |
|
![]() |
![]() |