![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
När jag har döpt om ett lok till exempel Regina eller Rc och satt in loket i trainset mappen, och ska göra en sammansättning av ett tåg och trycker på okej föra att göra den så börjar datan tänka och efter en stund så kommer det upp: "train.exe har stött på ett problem och måste avslutas"
Är det någon som har haft liknande problem, i så fall hur löste ni dem ? Jag kör med mstsBin är det problemet...... tacksam för alla former av tips och hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare haroldlowe12
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Har haft nåt sånt problem förrut! Kolla om alla mappar finns i tåget. Har du ändrat i Sd och Eng filerna. Det måste du göra med Wordpad.
Hoppas det löser sig snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Låter som det klassiska "Send to bill" meddelandet, en form av störande bugg, vet inte riktigt vad den beror på..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Du måste även ändra namnet i lokets eng-fil. Öppna de med wordpad och sök f.d. namn och ändra till nytt namn. Innan du gör det kopiera eng-filen först. Hoppas det löser sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Följ denna guide noga: http://www.banbyggarna.se/guider/namnbyte_lok.htm
En miss och det går åt skogen!
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
jo tack, har märkt det Pierre. men nu funkar det bra. tack för hjälpen alla tre och god jul på er! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
jo tack, har märkt det Pierre ![]() |
|
![]() |
![]() |