![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
PGA viss respons så har nu isen tinat o min hytt byggs nu igen, inget långt uppehåll dock men men, hur som helst , nu ser min hytt ut så här o kommer att uppdateras på en viss basis, behlver fler bilder, gärna på broms reglaget o hur det ser ut vid fönstret på förar sidan, jag tackar åter igen för bilderna jag fick
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
|
![]()
jag filade lite på lite detaljer o det ser ganska bra ut, tycker nog att jag fick till proportionerna lite bättre nu , eller vad tycker ni ?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
okej nu är det mesta åtgärdat i hytten, jag funderar på att ta bhort den bakre väggen, men jag funderar på hur det blir när man ska prova det i trs, dok så skulle det vara bättre att ta bort den o bli av med några pollygoner, med rundningen o alla knapar / strömbryttare så blir poly antalet inte så lågt, ska lägga upp en bild, bedöm själva o ge mig ett svar på hur ju NI tycker att jag ska göra
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
jag behöver lite tips på vad jag kan / borde göra för att bli av me så många polygoner som möjligt, jag tog reda på vad som händer i TRS om jag skiter i bakreväggen, i trss så ser man ut ifrån tåget om ingen bakvägg är animerad, så då ser det ut som man sitter 11 meter framför vagnarna o man ser inget lok utan bara en hytt, ni får avgöra vad ni tycker, spara polygoner o bli av med bakväggen eller ligga kvar på ett mellanhögt polygonantal i hytten men ha kvar bakväggen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
detta problem är nu löst, jag frågade på aurans hemsida så nu har jag fixat med cylindrarna o lite andra ej så polygon snåla saker o fixat så nu ligger hytten på ungefär 4600 polygoner, det bör väll funka ganska bra på dagens datorer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
ja nu ser hytten ut såhär, nu väntar lite fler detaljer så som "dödmansgrepp" o antagligen lite knappar på atc-lådan
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
ja det går fammåt, det ser ganska bra ut tycker jag, eller vad säger ni ?
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |