![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej, kommer bara med en liten men kanske lite mera komplicerad fråga att få svar på. Vet någon om det finns någon mellanvagn på gång till X40, vore trevligt med då tåget går 3-delat på en hel del turer och även dubbelkopplade 3-del set. Undrar även om någon har någon ljudfil så man kan höra hur det skall låta i hytten, nu låter det som ett gammalt el-lok med stora och dåliga transformatorer.
Senast redigerad av andelind den 2008-01-05 klockan 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
X40 är ju bara en ommålning av ett holländskt tåg. Så jag tvivlar att det blir nån mellanvagn till det!? Skulle vart skoj med en riktig X40, även om jag tycker tåget är fult som stryk i verkligheten...
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det är NS IRM Regiorunner från ChrisTrains. Verkar som om det finns en mellanvagn i orginalpaketet, om jag fattat rätt!? Rikard hade gjort en ommålning av en ommålning och bara använt loket.
Orginalet finns här: http://www.christrains.com/current.html
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar, då skall jag kolla hur det ser ut. Jag hade en mellanvagn till men har inte hittat var jag byter koppeltypen på den, den ena av dom två jag testar gick att byta koppeltyp utan problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jodå, jag vet det men det setet jag fick ner var ingen synlig eng-fil på annars är det där jag byter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hittade en lösning att byta koppel en annan väg. Jag har kollat Interregion nu och den har mellanvagn/ar, flera kopplingar med upp till 4 st och även två färger. Ska se om jag når en i setet och ta ur. Jag har flera av hans modeller och dom är fina, favoriten är den stora 1200:an i flera varianter och med riktig cab.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag kollat och trixat lite. Jag fick in InterRegio-setet och kom åt mellanvangen i nya färgen. Tänkte att någon kanske ville hur den X40-maskinen ser ut i 3 del set även om färgerna inte stämmer helt då mellan vagnarna har sina ordinarie färger. Jag har två varianter till med bl.a. en helröd Dosto och en VO2N, den övre bilden är en Dostovagn och den undre är "orginalvagnen" InterRegion.
Senast redigerad av andelind den 2008-01-10 klockan 22:04. |
![]() |
![]() |