![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Här kommer en förklaring på de termer jag använder för signalerna.
Hur alla objekt hänger ihop förklaras med bifogade bild. Exemplet på bilden är en järnvägsövergång. Jag har tagit den bara därför att den utnyttjar alla typer av objekt*1), och länkar som är tillåtna. Länkning är endast tillåten mellan samma signaltyp*2). Hur namnger man signalerna? Det finns regler för hur man namnger objekten. Det är viktigt för att ’master to slave’ länken ska fungera.
*2) Signaltyp = Block, Distant, Dwarf etc. Observera att den osynliga signalen kan vara vilken signaltyp som helst. Den har alltid samma signaltyp som dess slav. -
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2008-01-13 klockan 02:36. |
![]() |