![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#16 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
har byggt lite till idag... men vet fortfarnde inte hur man får in det i MSTS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej har bara byggt lok och vagnar men jag tror att det är samma för objekt.
1.öppna gmax med objektet 2.afect pivot only 3.center to object och z bör stå på 0 4.Train simulator sedan + tecknet 5.LOD distance 1000 sedan collapse node 6.File, export to .s mvh Roberth Johanson.
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
och här är de 2 sista bilderna.
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
När man är färdig, spara först skapelsen, välj sedan 'File' och 'Export to .S' ange filnamn och skapar .s-filen. Filen blir efter den exporten lite stor, den blir mycket mindre, om man dekomprimerar och komprimerar den med ffeditc_unicode. Jag har för mig att .sd-filen skapas i samma veva. Importen till MSTS görs sedan i likhet med övrig objektimport där det minsta antalet blir; en *.s-fil en *.sd-fil och en *.ace-fil. Någonting säger mig att man måste redigera (skriva in det nya objektets namn) i den *.ref-fil som hör till den bana som man vill använda objektet i. Det här svaret kanske blev lite konstigt, men det är ett tag sedan jag använde GMax. I bästa fall har jag fått igång någon annan som kan fylla på / i lite mera. ![]()
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
tjena, sitter och bygger lite på en station med dubbelspår och jag undrar hur brett dubbelspåret i msts är. är det någon som vet?
snabbt svar uppskattas ![]() |
![]() |
![]() |