Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-29, 19:59   #8
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det sägs, att det bara ska vara att kopiera local-mappen och föra över den sedan igen. Men för mig, så vart det bara pannkaka utav det hela. Om det bara var skit bakom spakarna eller något annat, vet jag inte. Som tur var, så har jag nästan alla cdp-filer sparade på lite olika skivor. Men det var ett helsike att hitta, det man sökte. Då jag inte har någon ordning, på det som jag har brännt in.

Ett annat förslag, som jag tror är bättre och smidigare. Det är att markera en massa matrial och göra dom till cdp-filer direkt med TRS2006. Själv har jag gjort så, med mycket matrial. Har t.ex. markerat alla svenska lok och bara packat ihop dom, till en cdp-fil. Likaså med alla vagnarna. Sen likadant med allt annat löst matrial från Svenska tåg 2004/05. Tror att jag har 6 eller 8 cdp-filer med bara svenskt matrial. Ja, cdp-filerna är väldigt stora. Kan vara runt 100mb på varje eller större. Men då slipper jag, att installera allt från dom 2 skivorna. Bara att installera dom stora cdp-filerna, så är allt med. Likadant har jag gjort med alla bilar, bussar, lastbilar m.m. Har markerat allt som jag vill ha. Gjort en enda stor cdp-fil och döpt den till fordon. Sen likadant, med en massa andra matrial.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.