![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej på er. X31
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
![]() X31:ans uppföljare X32 ska ersätta fler "InterCity-tåg" i framtiden. Kanske var det därför Öresundståget sågs i Linköping? |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Member
|
![]()
Nej DSB äärer bara tågen men dem flästa sätten fixas på FLÖDET i Malmö. DSB Äger bara tågen men snart så kommer den svänska varianten så kallad X32 som kommer ägas av SJ AB.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Junior Member
|
![]()
Äger DSB alla Öresundståg? Att de äger tågen som är märkta DSB ET förstår jag. Men tågen som är märkta SJ X31K trodde jag var "Svenska".
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() C1-C15 Stockholms tunnelbanas stoltheter |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Senior Member
|
![]()
Tror inte dom går så mycket efter utseendet. Jag tror dom siktar efter komfortabla och smidiga tåg. Själv tycker jag X31 ser ut som en pärla.
Mvh:Trigger högsta hönset i VTKAB |
![]() |
![]() |
#22 |
Junior Member
|
![]()
Det finns två bilder på en X32:a på denna hemsidan:
http://medlem.spray.se/snafuu/ |
![]() |
![]() |
#23 |
Member
|
![]()
Nej Danska DSB äger alla X 31 or men sed det står SJ på förvaltas av SJ AB. Det är de ända tågen som Sj själva göra allt på.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Alla tåg, svenska som danska, får underhåll i danska Helgoland. Städning och viss enkel felsökning sker i samband med vändning i bl.a. Göteborg och Kalmar. X32 är också svenskägd, men kommer däremot helt och hållet att underhållas i Göteborg. Michael Arnold |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Michael |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
OT: Detta har väl egentligen inget att göra med msts?
Borde inte denna topic ligga i OT delen? ![]() ![]() Mvh: Kvarne |
![]() |
![]() |
#27 |
Member
|
![]()
SJ AB Äger inga X31 or men förvaltar de som det står SJ AB på men SJ ärger de nya X 32 orna.
|
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Hehe...=)
Jag tror att det var ett tomtåg som gick ja. Och skillnad på Kustpilen och Öresundståg ser jag. ![]() Hehe...Jo det var en skitig X2:a hehe=) Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ett liv utanför tågfotandet...(bilder) | Olaf Lindström | Off-topic | 2 | 2005-03-25 21:31 |
Y1 1275 passerar strax utanför Mariannelund [Bild] | vfp420b | Tågbilder | 5 | 2005-02-27 15:41 |
Öresundståg ? | _olred_ | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2005-01-21 18:55 |
Finns X30 - Öresundståg till MSTS? | henke_89 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 30 | 2004-08-10 09:41 |