![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Men ärligt talat gubbar. Ni kan ju inte jämföra denna med varken en BMW/Audi eller en mellanvolvo eller en liten Prius. Det är liksom inte samma grej.
Hade jag haft pengar och ett jobb i stan med taskig lokaltrafik hade jag kunnat tänka mig att köpa en. Fördelar: - Liten, smidig --> lätt att parkera och lätt att hitta parkering till. - Miljövänlig. - Antar att den klassas som miljöbil = fri parkering i stan och 10 000 kr i miljöbildpremie. - Billig - Ingen beninkostnad. Du tjänar 11kr/mil jämfört med bensin/diesel. - Du sparar 500 - 1000 kr i busskort i månaden. Nackdelar: - 65km/h är lite för lågt. 90 hade varit lagom i stan, då kan man köra på ringlederna. - Inte säker. Fast om man inte ska köra den utanför stan så är det ju lite andra säkerhetskrav, det är ju de facto lägre hastigheter i städer. - Lite för lite mångsidighet. - Litet lastutrymme. - Lite klurigt att komma till och ladda när man bor i lägenhet i stan. Jag kan helt klart se fördelarna med denna. Alternativet hade vart en Smart som jag antar är dyrare. Tack för erbjudandet Nestor. Senast redigerad av Alexander Ödman den 2008-04-19 klockan 13:33. |
![]() |
![]() |