![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tidigare har bilarna kört på höger sida av vägen i den rutt jag håller på med. (Se bilden)
![]() När jag nu efter en tids uppehåll skulle fortsätta med rutten märkte jag att alla bilar nu kör på vänster sida. Vet någon hur detta har kunnat inträffa, och finns det något sätt att gå tillbaka till högertrafik? mvh Daniel |
![]() |
|
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
Jodå, hjälp kommer här: I config.txt för din map/rutt skall det stå: region USA
And that's all there is to it! ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
That's not all there is to it!
![]() Det stod redan region USA i config.txt. Jag prövade att byta ut USA mot Australia. Objekten från Australien kom upp som default om jag inte valde något annat. Jag bytte tillbaka till USA, och USA-objekten har blivit default, däremot kör bilarna fortfarande på vänster sida... mvh Daniel |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
Hmmm, very strange. Kan det vara en glitch (till) i SP3? Jag testar på en bana som fortfarande ligger under gamla customkatalogen. Ska kolla om det funkar under world.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Det är ett litet fel som Auran känner till och ska fixas.
/Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
Ok, och jag fick samma fel när jag testade i SP3 så då vet vi det.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
|
![]()
jag hade samma problem tills jag kom på lösningen, du gör så här först så skapar du ett nytt baseboard igenom att trycka på create new(tror jag att det hette så kommer inte ihåg ) och där väljer du usa (även om dom andra baseboarden är på Usa) sen så trycker du på merge i surveyurn och då ska trafiken gå på höger sidan. Det gick för mig iaf
mvh Yzerman |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kvarnes Julgodis 2003 [Många&stora bilder] | Kvarne | Off-topic | 3 | 2003-12-17 20:58 |
!!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana | Kvarne | Off-topic | 44 | 2003-08-07 18:04 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 22:18 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 13:05 |
Mera objekt till alla duktiga ruttbyggare !! | avslutat_konto | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 39 | 2002-08-17 15:32 |