![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag har av misstag råkat plocka bort bilderna, klumpigt nog. Dock fungerar länken(forumet har bytt från .net till .se endast och därför fungerar inte länken ovan) Kolla på denna länken istället: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17417 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Olaf, tack för svar. Jag har tidigare skapat en "enklare rutt" utan verklighetsanknytning. Det som man kan läsa i den uppdaterade länk du lämnade sist.
Det jag nu försöker mig på är spårsystemet runt Stockholm. Jag har tragglat med Rail Simulator Developer Documents och jag måste säga att den är helt otillräcklig (om man inte tillhör RS-teamet). Därför tycks din instruktion vara viktig. Kan du tänka dig att lägga ut bilderna igen? Eller känner du till någon motsvarande instruktion någon annanstans på nätet? //PS. Exempel på svårighet i RS Developer Documents avsnittet 1.03 Route Marker Creation, som bygger en bana med GPS-data: i svensk version använder man decimal-komma, medan RS förutsätter decimal-punkt. Det betyder dessutom att skiljetecket mellan data, som i den svenska filen är ett semikolon, måste ersättas med komma. Man måste alltså byta komma <,> och semikolon <;> i de omtalade .csv-filerna, som skapats via Google + Excel-ark. Exempel på data i .csv-fil med longitud,latitud,namn.. svensk version.. 18,0623715285502;59,3269307583019;SthC (ger ett felmeddelande i Asset Editor) RS-version (korrekt).. 18.0623715285502,59.3269307583019,SthC Om nu någon skulle ge sig in på detta.// |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Jag bumpar denna tråd
![]() Hade själv tänkt att försöka mig på att göra en egen rutt och detta verkar ju kanon, frånsett att länken till terrängfilerna inte fungerar. Har det kommit något enklare verktyg för detta och vart kan jag nu hitta terrängdata? Förenklar ju arbetet en hel del om det hade fungerat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
I Railworks är det superenkelt att skapa verkligt landskap med DEM data. Kolla här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25637