![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 52
|
![]()
Ja, till och med så att man kan använda standardrälsen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
STW-member
|
![]() Citat:
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 52
|
![]()
Möjlighet att välja ett läga där spåren får en dosering/lutning. Helt otroligt att det inte finns efter så många år. Ett till exempel är det här som finns i BVE att det skakar till i hytten när man färdas. Spåren i TRS2006 är kanske lite för perfekta. Visst går det att manuellt göra det lite krokigt, men det känns ändå inte realistisk. Något som TRS2009 borde ta efter ifrån KRS är det här välkända klirr ljudet i spåren när ett tåg kommer. Sedan borde bromsarna gnissla som på riktigt, det är ju sällan de gamla svenska loken är tysta när de bromsar och jag kan tänka mig att det är lika utomlands. De borde slopa 3D hytten och satsa på 2D. Jag vet inte vad andra tycker, jag tycker att det är bättre i MSTS där det dessutom var lättare att göra en hytt.
Det var lite förslag ifrån min sida och jag tror att det finns många fler som säkerligen har något bra att komma med ![]() Senast redigerad av EricB99 den 2008-08-03 klockan 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
STW-member
|
![]() Citat:
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 52
|
![]()
Vid regn kommer det på vindrutan också. Man får då använda sig av vindrutetorkarna för att bli av med dropparna. BVE har också ett simulerat dörröppningssystem som indikeras i hytten. Ett problem med BVE är dock att man ej kan se loket utifrån, utan den enda kameravinkeln är 2D hytten. Men det underlättar om man ska göra svenska tåg och inte är så duktig på 3D design. Så det finns fördelar med det också.
Sedan är det inga jätte skillnader bortsätt ifrån att BVE´s fysik känns mer realistisk. Man kan inte stanna ett tåg på bara några metrar etc. EDIT: Ska även tilläggas att BVE har stöd för bakgrund som gör att det ser lite mer levande ut. Visserligen en mycket gammal teknik använd i de flest FPS´s spel idag. Även använd i lite äldre racingspel. Dock börjar datorerna bli så kraftiga att man börjar göra bakgrunden i 3D istället. Senast redigerad av EricB99 den 2008-08-04 klockan 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
Hur blir det med själva datorn då? Kommer Trainz 2009 att kunna dra nytta utav Windows Vista/Windows 7 med 64 bitar som körs på en dator med en multikärne processor och en stor mängd minnen. Och grafikkortet hur blir det med det. Det tar ju ett tag innan spelet kommer och mycket ny hårdvara är på väg.
Vidare hur blir det med signaleringen? Kommer man kunna köra flera tåg i båda riktningarna på en enkelspårig bana? Kommer AI att samarbeta bättre med manuell körning än vad som sker idag. AI låser ju växlarna. Jag tycker det mest pratas om grafiken både till Trainz och Trains. Och hur kommer det att bli med grafiken? Till Trainz idag finns det ju lok och vagnar som är riktigt bra, men det finns också väldigt mycket som inte når riktigt fram. Det är ju sällan om någonsin jag sett alla fördelar på ett och samma lok. Vidare håller jag med Eric B99 om doserad räls. Är det så svårt att kunna luta varje bit räls ett antal grader? Det finns ju lok som lutar i kurvor. Ja, ja vi får kanske vänta på svaren ända tills vi köpt spelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]() Citat:
![]() Betatestare får inte säga något och då det, vad jag vet, inte finns någon svensk distributör så är det bara Aurans pressreleaser som gäller. En annan viktig sak är att det är få fordon och andra assets som som är tillverkade av Auran, nästan allt är gjort av glada amatörer som i bästa fall gjort det bra. När nu Auran bland annat gjort om specifikationerna för ångloksdynamik kan vi ju bara hoppas att någon (med vederbörligt tillstånd) kan uppdatera de svenska loken. Som jag ser det är det bästa att "någon" tar hand om det och själv gör en svensk TRS2009 version men då detta knappast kommer att hända så kommer jag även i fortsättningen att vara ganska tyst i detta forum men behålla mina kontakter med Auran. Ni ska veta att de flesta av era synpunkter under åren har vidarebefordrats till Auran och det är inte mitt fel att vissa inte har resulterat i ändringar i TrainZ.
__________________
Kenny |
|
![]() |
![]() |