![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#166 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Bump!, har fått bump mapping att fungera med transparenta texturer i samma objekt (det har sagts att det inte går tidigare). Ett problem är att tåget måste målas om för att få det att se bra ut. Kan också bli så att jag tar "bodyn" från tåget som skulla ha blivit till Rail Simulator in i MSTS medans jag ändå håller på.
Bump mapping fungerar till ruttobjekt också, saker som berg kan bli bra mycket snyggare, en sak till som jag hittade är en shader som heter "BlendMode-WaterBump" ska bli intessant vad den gör. En Svensk tutorial är på gång hur man gör allt detta. ![]()
![]() |
#167 |
Medlem
|
![]()
Två ord: Tummen upp!
![]() ![]()
![]() |
#168 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket
![]() Efter lite testande, har jag kommit fram till att använda en enviroment/fake bumpmap mix, och tåget är inte så "bumpig" i verkligheten precis. Har gjort tåget bredare också. Tycker det ser bra ut, eller?. Bilder: ![]() ![]() (Bara vagn 316 har ändringarna).
![]() |
#169 |
Medlem
|
![]()
Jättefint naturligtvis, ju verklighetstrognare dess bättre.
mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vagnarna ser bara bättre och bättre ut (otroligt verkliga!). Du har tagit msts till en högre nivå, bra jobbat!
![]() |
#171 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hej Sigma! När du är klar med dessa vagnar, kan du inte ge dig på att bygga
C20 alt C14 osv? ![]() ![]()
![]() |
#173 |
Tidigare haroldlowe12
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Skulle sitta fint med C14, C20 och några andra T-banetåg med MsTsBin funktionen på dörrrna! C13-C14 på banbyggarna är kördugliga men kanske inte den snyggaste modellen (ta inte illa upp, Micke! Vi har ju sett ditt underbara Reginatåg)!! Men C20 saknar jag främst! Hoppas att "bönan" släpper sin T-Banerutt!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Medlem
|
![]()
Jag blir lite förvånad att ni vill att jag ska göra en, när det tar 3år för mig att göra klart något, hehe ^^ .
C20 är jag inte intresserad av att göra SVoyager har gjort en utmärkt version, så det känns onödigt att göra en till, ok till ett annat spel men ändå, plus att formen på den är svår att göra. C14 kanske, inte så svår form och så. Ett stort plus är om någon gör en förarhytt och ljud till den för det kommer jag inte göra. Verkligen hatar att hålla på med ljud...
![]() |
#175 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
Vad heter spårvagenen som är närmast i bilden längst ner? Finns den att ladda hem?
![]() |
![]() |
#177 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Utmärkt arbete, sigma!
Citat:
![]() |
|
![]() |