![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare haroldlowe12
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Söderhamn, Sverige
Inlägg: 257
|
![]()
Tror det beror på att alla vagnar är lok, Då blir det ju en väldig kraft! Sen bromsarna har jag också problem med. Måste nödbromsa för att ens få stopp på vagnen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Men du säger att det blir för mycket kraft eftersom alla vagnarna är lok. Borde den inte accelerera enormt när man kör frammåt också? När man kör frammåt känns den normal, även om jag för min del tror att vagnen i verkligheten har mycket kraftigare bromsar. Med nödbroms blir inbromsningen nästan mjuk! Sedan undrar jag också varför vagnen i MSTS är dieseldriven. Kan det ha något med dessa problem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
![]()
Prestanda (gas och broms) borde gå att justera i eng-filen. Jag är dock inte bra på sånna filer.
Att den är gjord som diesel beror nog mest på att man ska slippa luftledningen. Ett el-lok kan ju bara köra på rutter med ledning! Fast å andra sidan, kan man som rutt-byggare sätta ledningen väldigt högt upp (eller välja bort den i options)...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |