Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-14, 19:43   #10
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Korsbakke
Jag ser nu i efterhand att mina routes har kommit med, men "saknar" eller kan inte visa custom material som jag inte manuellt installerat på just min bärbara. Jag har laddat ned tonvis med material på min fasta dator, medan min laptop bara har ordinarie sortiment plus svenskt material från 2004 och 2005-skivorna.

Så det gick alltså inte att bara tanka över World-mappen.
Nej, men så skrev jag inte att du skulle tanka över hela world-mappen. Du skulle tanka över Custom- och Dispatcher-mapparna. Det är för övrigt de enda mappar som content sparas i. Du har sålunda samma content i din bärbara som du har i din stationära. Är du säker på att du laddat på servicepack 4 på din laptop?

Det UP6936 referrerar till är att man inte skall kopiera hela Auran-mappen från en dator till en annan utan man installerar alltid programvaran men content kan man faktiskt flytta. Vi måste skilja på applikationer och data.

Möjligen kan du prova att ta bort filen world_cache_Dispatcher.chump som ligger i mappen cache direkt under mappen TRS2004. Vad som händer då är att det skapas en ny sådan fil när du startar TRS2004 nästa gång och då kommer allt det content du saknar att finnas med.

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01.