![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Tyvärr är det ju så att kompaktkameror ses som ok, medan systemkameror inte gör det. Trots att det råder totalt fotoförbud enligt biljetten...
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokförare
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Ja, jag använder ju en Canon Eos 350D Digital för att ta superbilderna med och till den kör jag oftast telezoomobjektivet Sigma 70-300 mm och på nära avstånd det halvtaskiga kitobjektivet 18-55 mm, men har även införskaffat en vanlig liten kamera för så kallade "snapshots" och det är en Panasonic Lumix DMC-FX35 med 10 megapixlar, men då får man ingen vidare zoom så jag kör den på 3 megapixlar och får då mera zoomomfång, men den har väldigt bra vidvinkel dock "25 mm vide" står det på silverkanten runt objektivet.
Bild tagen med Canonen och 70-300 mm "zoomröret" kallar jag det för Väddö möter Saxaren i Lindalssundet ungefär i jämnhöjd med Lilla Betsö Lördag 2e maj 2009 ![]() ![]() ![]() Bild tagen med Canonen och 18-55 "kitobjektivet" före redigering i Adobe photoshop Sunnan vid Skeppsbrokajen Lördag 2e maj 2009 ![]() Samma bild efter redigering i Adobe photoshop ![]() Bilder tagna med zoomröret köpt hos fotokungen behöver man sällan redigera alls. Och slutligen en bild tagen med "Lumixen" Vaxö möter Väddö i Lidalssundet i jämnhöjd med Lillsved Skärtorsdag 9e april 2009 ![]() Mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2009-05-04 klockan 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Sedan jag skrev mitt förra inlägg här har en hel del ändrats i min kameraväska. Numera kör jag inte Pentax längre, det är Nikon som gäller för mig nu, en Nikon D700.
Positivt: + Grym prestanda i alla fotosituationer + Allsidig, fungerar lika bra i studio som att fota sport + Lågt brus, först på ISO 3200 är bruset synligt, dock fortfarande användbart + Anpassningsbar + Grym ergonomi, knappar sitter lättåtkomliga + en massa annat... Negativt: - Dyr, speciellt för en student - "Bara" 12 Mpx, kan bli ett problem om en kund vill ha stora utskrifter och högupplösta bilder - Liiiiite för grunt grepp, är dock bekväm att hålla ändå Tillbehör: Tamron 28-75/2.8, Nikon 50/1.8, Sigma 70-300/4-5.6 (ska snart nergraderas till reserv- och reseglugg, när jag skaffat ett bättre tele), batterigrepp och Nikon SB-600 blixt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Shit, visst är den dyr
![]() Well.. Min utrustning är just nu: Ett ärvt stativ Ett 18-105mm objektiv (nikon)
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem