![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 32
|
![]()
Ser finfint ut
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Sanningen är att ljusen är gjorda enligt mått (200mm) men det är nog som så att de i verkligheten upplevs större då skenet brer ut sig mer. På avstånd kan det ju se ut som att en ljuskälla är mycket större än vad den verkligen är.
Både detta och intensiteten är sådant som jag ska experimentera lite med i texturen. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 32
|
![]()
Hm ok, konstigt. Om man jämför med t.ex. den här bilden http://www.jarnvag.net/bild/framsida/Ramalmo.jpg så tycker jag att det helt klart ser ut som om lamporna/linserna är större i verkligheten.
Men men, som sagt det är ingen stor grej ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Mmm, fast det handlar nog snarare om att dvärgen skall vara mindre.
Jag har tyvärr inga mått på utan måste ut och mäta upp en vid tillfälle. Ljusen på dvärgen är dessutom 5", dvs 12,5cm. Men detta är saker som jag behöver kolla upp. Det är dock småsaker att fixa, viktigast var att få fram dem så att skripten kunde börja testas ut. Nu kommer jag att lägga uppmärksamheten på hastighetsskyltar, kilometervisare mm Dock är det tacksamt att få kommentarer innan slutjusteringar görs av signalerna. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Jeg har prøvet at sætte nogle af signalerne op på en testrute, men der er ingen lys. Kan der være en fejli scriptet?
__________________
Tommy Rolf Nielsen Martens 1. suppleant Oldtimerklubben |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Jo det är mycket möjligt, skripten är långt från klara tyvärr.
Mvh Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
|
![]()
Anledningen till att det inte hänt något med scripten sen i vintras är att jag testade signalerna på en enkelspårig bana med mötesplatser. Signalerna visade vad de skulle men AI-tågen körde glatt förbi stopp-signaler och orsakade dödläge eller kollisioner. Då blev jag så besviken så projektet gick i stå.
Senare har jag läst på olika forum och bland annat förstått att banan delas upp i olika delar av just signalernas olika länkar och att det därför är viktigt exakt var länkarna placeras för att inte intelligensen i spelet ska bli förvirrad. Förmodligen gör jag ett nytt försök någon gång i höst - få se om jag lyckas bättre då. / Mikael |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Har själv en massa olika planer men svårt att riktigt komma i mål med något. Försöker t.ex. just nu att få in en vagn i RS och stupar på att jag inte får upp någonting alls fast som scenery går den bra? ![]() Tröskeln in är rätt hög ibland även om man hållit på med någon av de andra simulatorerna innan. ![]() Är lätt att glömma hur man slet sitt hår i början med MSTS. /Anders |
|
![]() |
![]() |