Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-17, 22:18   #25
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Bengan: Smådetaljer är viktiga. Detta felet förföljer mig, jag har korrigerat det en gång men tydligen har någon kopiering fått det att komma tillbaka. Nu gör jag det igen så får vi hoppas det biter.

Får du öppning av bommarna 100m efter passage av Sv? Det låter långt. Max fel i den hastigheten borde vara 44m (160 km = 44 m/s) med ett snitt på halva som mest om uppdateringshastigheten är 1s. Prova att sänka uppdateringshastigheten. Detta kan dock påverka fps negativt. Tanken framöver är att spårledningen skall göra detta själv då den ser "höghastighetståg" närma sig och öka pinget. Likväl som den går över till 10s intervall om inget tåg är närmare än exvis en km från ringsträckan. Detta är ett problem då systemet har "handgjorda" triggers. Jag antar spelmotorn gör sådant själv med de inbyggda triggarna. Lämna gärna rapporter om hur fps påverkas.

/Mats
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009