|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-08-16, 09:24 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Problem med AI traffik i aktivitet
Jag har problem med att skapa aktiviteter till MSTS. Allt funkar som det ska utom att skapa traffik. Om en färdig traffic-fil finns, som på MSTS Orginalrutter, så går den att använda, men att skapa ny trafik går inte. När man trycker på New vid traffic-menyn kommer det upp "Choose name"(eller något sådant) och sedan "Choose display name". Sedan stängs rutan och inget mer händer. Nere i menyn för val av traffik står nu min nya traffikfil, men den är tom. När man trycker på "edit" händer ingenting. Jag har den officiela MSTS Patchen installerad, men ingen MSTS Bin. Utan traffik kan man ju lika gärna köra "Explore Route".
|
|
2008-08-16, 11:08 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
När du trycker på "Edit" så ska det komma upp ett fönster som heter "Traffic pattern" där du välja "service" eller skapa en ny. Kan det vara så att "Traffic pattern"-fönstret gömt sig under något annat. Flytta runt fönsterna på skrivbordet lite för att kolla.
|
2008-08-16, 11:18 | #3 |
Veteran
|
Det enda fönster jag hade öppet var MSTS Activity Editor. Jag flyttade runt det över hela skärmen och ut i kanterna, men traffic pattern-rutan fanns inte.
|
2008-08-16, 12:28 | #4 |
Medlem
|
Har du kollat så att det i ruttens huvudmapp finns en mapp med namnet "Traffic"? Om inte, så skapa en sådan...
2008-08-16, 13:30 | #5 |
Veteran
|
Det är samma sak på alla rutter, även MSTS:s orginalrutter. Jag kör för övrig Vista. Det kanske har något med problemet att göra.
|
2008-08-17, 00:30 | #6 | |
Medlem
|
Citat:
Tyvärr så är det så att vissa funktioner kan strula i Vista. Om det är just det som är ditt problem kan jag inte svara på. Tänk på att det är en ganska stor "åldersskillnad" mellan Vista och MSTS därför kan det vara knepigt att få allt att fungera som det skall i Vista. Detta löser inte ditt problem, utan jag skriver detta mest för att förklara att det kan förekomma problem om man kör med Vista. MVH Kenneth
2008-08-17, 11:07 | #7 |
Veteran
|
Synd att det ínte verkar funkar på Vista då. Jag får väl nöja mig med att placera ut stillastående consister i aktiviteterna.
|
2008-08-17, 20:18 | #8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej bönan!
Activity Editor fungerar inte om du har 32 bitar färg på skärmen. Pröva ändra ner till 16 bitar så ska det fungera. |
2008-08-18, 09:08 | #9 |
Veteran
|
Jag testade att ändra till 16 bitar, men det funkade ändå inte. Det måste vara något med Vista.
|
2008-08-18, 12:53 | #10 |
Tidigare Traindriver94
|
Du kan ju be någon annan om hjälp att göra aktiviteter.. Om du gör klart rutten först och sen skickar den till någon som är bra på aktiviteter så kan säkert han/hon fixa det
2008-08-18, 14:37 | #11 |
Medlem
|
Sist jag körde den så fungerade det utmärkt i Vista. jag hade då installerat uppdateringarna och MSTS-bin eller vad det heter, den inofficiella patchen som lägger till en del godis.
2008-08-18, 15:22 | #12 |
Veteran
|
Ja, det blir nog bäst om jag skickar rutten till någon som är bra på aktiviterer när den är klar. Men det fattas fortfarande tåg till rutten. Jag har inte lyckats få karhet i hur rättigheterna funkar för den Holländska vagnen.
|