![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Oct 2001
|
![]()
Undertecknad kämpade som vanligt en kväll med aktiviteter till de SVENSKA banor som byggts till denna sim.Jag tryckte på en tangent,och fick en fråga ,hur många pass ska gå på och av vid stationen i fråga?Nu undrar jag ,är det någon mer som sett det här?Alltid närvarande, er. LASSE ELDARE.
|
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej!
I vilket sammanhang får du den frågan? Ingenting jag vart med om i alla fall. Vet att man kan ändra i Route Editor vid perrongens egenskaper antalet påstiganden. Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Jag har sett det många gånger. Det är när jag bygger på en rutt och ni vet den gröna kuben som indikerar att en station börjaroch slutar här, markera den och högerklicka sen så ska där finnas två rutor där som står hur många som ska gå på och av om jag inte har fel.
Mvh:Trigger högsta hönset i VTKAB |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Det konstiga var ju att detta dök upp när jag skulle konstruera en aktivitet.MVH.LASSE ELDARE.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Ja det kommer upp där också på stationerna
![]() Mvh:Trigger högsta hönset i VTKAB |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hmm.... kan du möjligen ha kryssat i "Disable this platform by default" i egenskaper för platformsmarkeringen (där du anger antalet passagerare) och att detta möjligen gör att den dyker upp i bilden? Har själv ej provat detta (ännu).
Mvh Zäta |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Det finns ett (i rutten) förutbestämt antal passagerare, men i aktivitetseditorn kan man byta ut detta antal. Sitter inte vid dator med MSTS, men jag har för mig att man högerklickar på plattformen i Activity Editor och väljer "Properties".
Jag har använt detta för att skapa realistiska aktiviteter för Hisatsu Line, där man har kort tidtabellstid vid en hållplats, men plötsligt blir man stående två minuter (m a o mkt folk) och blir försenad, och måste köra in tid. I verkligheten inträffar detta p g a enkelbemanning, besvärliga försäljningsärenden... Hoppas kunna släppa ett litet aktivitetspaket mot slutet av september.. ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Tack Jolin,nu klarnade det en del.MVH LASSE ELDARE.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Member
|
![]()
Du kan med denne funktion ændre i den tid som toget holder og venter på den givne station default er 20 Pass per station hvilket igen giver Ca 20 sec læg så fx 500 Pass til og toget holder lidt længere, Pas dog på for det er IKKE hele stationen du ændre på men KUN den peron Du ændre ved og du kan endda ændre det i en sådan grad at der kan være forskellige Passager tal efter hvilken retning toget kører ?? Pil lidt med det så skal du se at du kan få toget til at holde Ca 5 min istedet for 20 sec hvilket ville være mere realistisk for en STOR station
Visit The Danish Trainsim communities at: http://www.train-sim.dk |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Historisk händelse på Marias Pass! | Jonatan | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2004-07-11 03:05 |
Hur ändra texten i monitorn i MSTS ? | Rogge | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 19 | 2002-11-05 20:06 |
Antalet post - sedan hackningen? | bobjörk | Off-topic | 3 | 2002-06-29 11:54 |
Swedish Marias Pass | smajlet | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-05-31 19:02 |