![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hej "kompisar" !
![]() Det va ett tag sen jag postade eller loggade inh är. Men nu ska det bli ändring på det ![]() Det är så att jag har en fråga om ett tåg som jag har börja skymta här utanför. För dom som inte vet så bor jag i Huddinge, precis vid järnvägsspåret. Och dom senaste veckorna/veckan har jag skymtat ett nytt litet tåg. Till formen liknar det X2000 lite, fast mindre. Det är bara två vagnar och har en strömställare. Jag har aldrig kunnat fota det eftersom det bara passerar kanske en/två gånger om dagen. Någons som vet vad det handlar om? Färgen är vit och blå, på ett ungefär. ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej och välkommen tillbaks !
![]() - Jag vet inte om jag har rätt men det kan ju vara X420 ? Det är gamla Tyska pendeltåg som är inköpta för att användas i pendeltågstrafiken i Stockholm. Texten under bilden samt bilden själv är tagen från www.sjk.se <center> ![]() "Den första av de tyska 420-motorvagnar som ska användas i pendeltågstrafiken runt Stockholm är nu klar. Det är X420 062 som nu lackats i samma blåa färg som X1-motorvagnarna. Någon märkning finns dock ännu inte på fordonet." Mvh R o g e ® ![]() Edited by - Rogge on 17 October 2002 11:22:53 |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nej det tåget han syftar på är SJs reginor som går i Mälardalen.
det står masor av dom på Centralstationen nu för tiden. ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Ja inte är det ett pendeltåg iaf, nån som har en bild på det tåget Richard pratar om?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Han prator om X50,X51,X52,X53,X54...
Mvh DJTimboy Vd ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
OT: Välkommen tillbaka
![]() MVH Dson i Sandviken. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Dson i Sandviken. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Här komer en bild på reginan.
![]() Är det de här tåget? ![]() Edited by - Richard on 17 October 2002 16:20:21 |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
X52..=)
Mvh DJTimboy Vd ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Och här kommer en annan bild fotad av mig i Skövde förra månaden
![]() Mvh:Trigger |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Där va den ju
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jonas M. Bobjörk ![]() "Från USA till Vietnam, välkommen hem!" http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Dom regina tågen som du har set har trolightvis varit på hjul svarvning i Älvsjö depån.
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Äsch, Reginan är inte alls lika X2000! ![]() Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() ![]() /Johan |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Någon som känner igen sig [Bildgåta] | Fredrik | Off-topic | 11 | 2004-06-07 21:18 |
TRS 2004-frågor igen | goran | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-01-13 23:38 |
Tillbaka igen | DV12 | Off-topic | 2 | 2003-06-25 20:53 |
Lite hjälp me byggandet (igen)! | flensburger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 26 | 2003-06-01 22:48 |
Hej igen | DV12 | Off-topic | 3 | 2002-12-16 19:37 |