![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]() Citat:
I verkligheten är A- och B-enheterna inte helt lika, de ser olika ut "under golvet" och säkringsskåpet plus en del annan utrustning finns bara i A-enheten. EDIT: Under A-enheten finns t.ex. hållare för övergångskoppel Dellner/Westinghouse. (C20 har Dellnerkoppel, Cx Westinghouse). De 75 första vagnarna levererades med övergångskoppel. Man öppnar en del av "kjolen" på vänster sida för att kunna dra fram kopplet (som är ganska stort, klumpigt och tungt). Till kopplet hör också en luftslang så att man vid behov kan koppla ihop huvudbromsledningen på C20 och Cx. EDIT2: C20 och Cx kan inte multipelköras. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2008-09-30 klockan 02:31. |
|
![]() |
![]() |