![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Det viktigaste är om vi får en topografi Sedan kan vi leka själva för att få till stationer och annat runtomkring.
http://tsinsider.com/Articles/AboutT...ldOfRails.aspx Bilder i slutet på sidan.
__________________
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2008-10-30 klockan 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
http://tsinsider.com/Articles/AboutT...ldOfRails.aspx
Bilderna i länken, är de från någon "högdetaljerad" del av världn, eller är det så där det kommer att se ut på alla linjer? Jag är inte så bra på engelska, så jag förstod det inte av texten.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
|
![]()
Efter att ha läst hela artikeln har jag god uppfattning om hur det hela kommer fungera.
Man kan utan tvekan påstå att ruttbyggandet kommer underlättas avsevärt mycket. Just den specifika delen du vill bygga kommer att återges grafiskt korrekt vad det gäller miljön. Detaljerna kommer inte vara helt exakta eftersom processen är extremt krävande och tidsödande. Vet nog alla som har byggt eller funderat på att bygga en rutt. Hur som helst så är mycket av det grundläggande arbetet vara gjort med hjälp av ganska så sofistikerad teknik, så för er som vill bygga rutter kommer detaljerna att bli det resterande jobbet. Personligen tycker jag att upplägget låter superbra, eftersom detaljerna är det roligaste att göra. Spår, kullar och andra saker är väl inte det roligaste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
|
![]()
vad jag har förstått så är det inga signaler heller, och det lär inte ingå svenska signaler vad jag har förstått.
__________________
http://uk.youtube.com/user/melin1971 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
|
![]()
det jag verkligen undrar är om det kommer bli lätt att bygga i spelet eller som jag tycker i mitt fall är ett helv...i första spelet. Ska verkligen kolla in spelet när det väl kommer, har ju köpt alla typer av tågsimulatorer än så länge så varför inte detta med
![]()
__________________
http://uk.youtube.com/user/melin1971 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
naturligtvis är det ingen som vet än om det blir "lätt" eller inte... Jag vill dock passa på att påpeka att man kan definiera det där med lätt på två sätt... Lätt att lära sig, lätt att arbeta med... Optimalt innehålls båda dom påståendena, men om man måste välja så föredrar jag lätt att arbeta med även om det skulle vara en högre inlärningströskel. Ett exempel från MSTS-världen;
Tidigt skaffade jag mig TSM för att bygga objekt till MSTS. Lätt att lära och lätt att jobba med... Sedär, båda sakerna på en gång... Men, snart kändes det lätta programmet inte så lätt att jobba med ändå, det var lite omständigt faktiskt, van vid andra typer av CAD-program som jag hade i bagaget... Kikade mer ingående på 3ds, men nä den kändes för omfattande då. En tid senare, nä nu tusan ska jag lära mig prorammet och efter en intensiv tid med att ta tjuren vid hornen lossnade det och idag är det ofantligt mycke lättare att jobba med 3ds än TSM. vet inte om jämförelsen är rättvis, men det jag menar är att även om en editor till en simulator kan vara knölig att lära sig, kan den när man lärt sig den vara effektiv och bra att jobba med. Om en editor är lätt att lära sig är för mig ett fjäderlätt argument, intressantare är om den är lätt att arbeta med. ** Tillbaks till WOR då... En annan sak att tänka på är ju att WOR inte bara placerar spår, utan även terrängen som sådan, floder, vägar, skogar, ängar... Men som någon sa tidigare... Bli inte förvånad om stambanan blir enkelspårig istället för dubbelspårig, bangårdar med 10 spår får bara 5 spår, osv... Men, som template för att bygga nått bra så tror jag man har svårt att gå tillbaka till att starta med ett stort grönt fält... Även om man bygger en rutt utan förebild, så har man så mycket gratis när man får ett landskap med grundsaker i. |
![]() |
![]() |