![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Med begränsade resurser, så skulle jag iallafall hellre önska mig att resurserna (resurskostnaderna) skulle användas till att vidare-utveckla programvaran. Helt enkelt för att göra fina modeller kan eftermarknaden göra, men ny kod kan inte eftermarknaden göra. Det skulle i mina ögon ge mer trovärdighet till produkten ifall RSD tonade ner add-on-produktionen och tonade upp programmeringsarbetet. Det går säkert att finna ekonomiska modeller för det, så man tjänar bättre med pengar för att bekosta verksamheten och fortsättningen, om man vill... Den så gott som uteblivna marknadsföringen för KRS i Sveriga hade dels med att göra med att titeln blev så pass försenad, samt att vid release-tidpunkt hade EA andra releaser av titlar med betydligt högre försäljningsvolymer och det fanns ingen budget för en marknadsföring av KRS helt enkelt. Så, den enda marknadsföringen för KRS här i Sverige är den vi gjort här på forumet och den jag har gjort vid två tillfällen i Gävle. Så, jag tror inte att MSTS2 kommer att ha samma typer av "hämmningar". Dels så är det här nu en stor titel för Microsoft och som sådan görs en global marknadsföring, i vilken omfattning kan man ju bara spekulera i för all del. Om man får drömma sig bort lite granna, Ms har ju kört flygsimulator-spåret i många herrans år nu och det finns en marknad som alltid köper de nya releaserna. Finns det nått som säger att inte tågsimulator-produkten kan få liknande scenario, nu när dessutom grunddelarna delas på 2 stora titlar... En del av nyutvecklingen för MSTS-2, kommer ju även FS-X tillgodo och ska användas där i kommande releaser. Men, det finns ju inget svenskt ut ur boxen? Nä, så är det ju, men om det tillkommer nya "spelare" till vårt forum och verksamhet, så kommer garanterat även ett ental nya duktiga modellerare att dyka upp. Och, med aktiva användare, skapas intresse av att bygga modeller. Och med nya modeller, så skapas intresse att använda grejjerna... Det ena hänger ihop med det andra. Nått som KRS lider av, inte så många som använder det helt enkelt.. Senast redigerad av Mazz den 2008-12-04 klockan 16:36. |
|
![]() |
![]() |