![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag blir bara tröttare och tröttare på Trainz som dagarna går..
Idag stängdes spelet bara av och banan förstördes?!?!?! Det står Error när jag ska starta den igen.. Finns det något sätt att återskapa banan så man kan fortsätta bygga? Kolla bilden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
I det här fallet är det nog snarare dig själv som du borde tröttna på. Återskapa databasen och sedan är allt som det var innan.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har aldrig fattat hur cmp funkar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag kanske är lite tjatig...
Men..... Ingen som vet hur man återställer databasen? I ett forum ska väl alla hjälpas åt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
I det här fallet är det troligt att databasen är korrupt. Starta CMP. Under File i toppmenyn väljer du repair database. Välj extrensive database repair och vänta 1-2 timmar.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Konstigt....
Jag har inte den val möjligheten :/ Kolla bilden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
£$# jag har bara CMP för TS2009 installerat. Kan någon som har TRS2006 tala om hur man regenerera databsen?
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hehehe
![]() Hoppas någon med 2006 kan svaret ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Ekan..
Får upp "Sorry - no matches. Please try some different terms. " Måste vara fel på länken.. (Jag är inloggad på sajten när jag trycker på länken så det är inget fel med användarkontot) Senast redigerad av Andreas den 2009-01-05 klockan 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Här har ni lösningen..
Det är kanske dåligt översatt men de funkar... 1) Starta om din oblig 2) Gå till din Auran mapp 3) ta bort filen med namnet "Assets.tdx" från huvudkatalogen 4) Öppna "Cache"-mappen 5) Ta bort "Assests.bku"-fil här 6) Starta om oblig igen 7) Sätt i spelet som vanligt (inte går i genom CMP) 8) Vänta ... TRS behov att åter bygga upp sin databas och den tid det tar beror på a) Hur mycket anpassat innehåll installeras och b) Din oblig specs. För att ge er en uppfattning min laptop tar ca 10-15 minuter och har ca 5GB med anpassat innehåll medan mitt skrivbord tar ca 30 sekunder men bara har ca 2 GB och 5x behandling makt. Fick det från det internationella forumet |
![]() |
![]() |