![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Går det att ändra i några filer så att jag kan "koppla ihop" T44 med malmvagnagnarna?
MVH Dson i Sandviken. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Dson!
Jodå, det går. I så fall måste du öppna eng-filen till T44 (t44.eng): Coupling ( Type ( Chain ) Spring ( Stiffness ( 1e6N/m 5e6N/m ) Damping ( 1e6N/m 1e6N/m ) Break ( 1.1e7N 1.1e7N ) r0 ( 20cm 30cm ) Om du ändrar Coupling Type från "Chain" til "Automatic" så kan du koppla T44:an till malmvagnarna. Dock kommer inte dom andra vagnarna passa till T44:an längre. mvh .... Mats ![]() Edited by - MatsH on 25 September 2002 17:33:56 Edited by - MatsH on 25 September 2002 17:34:19 |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ett annat alternativ är att kopiera en T44-mapp och mecka om kopian. Lämpligen med lite annan redigering i filerna för att få ett unikt namn i fordonslistan
/Lars B ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ett tredje alternativ är väl att göra/hitta en övergångsgodsvagn med vanligt koppel i ena änden och malmkopplet i andra änden. Så gör man i verkligheten. Någon som kan ordna detta. Det går bra med vilken vagn som helst.
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Pursche, angående mellanvagn, gäller det även MTAB:s egna T44
![]() Klicka på malmbanan till höger, lok och vagnar, T44 sist.. Hum... när jag kollade lite närmare på bilden, så är dom bestyckade med automat-koppel... Så, jag vänder frågan till ett påstående.. 2st T44 ![]() __________________________________________________ __ ![]() Edited by - Mazz on 26 September 2002 09:36:11 ![]() Edited by - Mazz on 26 September 2002 09:40:25 |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag tror det var en Dm2 som fick lov att ha vagnen emellan. Detta var 1996 så de kanske inte finns idag.
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fel när jag ska växla in på | Basse | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 10 | 2004-06-10 01:57 |
Loket ville inte växla... | tjalle | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-07-12 11:34 |