![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Mycket bra fråga, jag har precis samma problem. Kan du förklara mer exakt hur du gör för att kunna öppna i fönsterläge?
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Tror man kan ändra på sådant i Optionsmenyn i MSTS?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
När det gäller skärmen så har de flesta widescreen-skärmar en funktion som gör att man kan visa bilder i 4/3-format. Du kommer då att få två svarta ytor på sidan om bilden, men storleksförhållandet blir rätt. Kolla på skärmens huvudmeny (genom att klicka på relevant knapp på skärmen) och leta efter någonstans där man kan välja "Scale to aspect ratio"
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Då får du fram en ruta som under Genväg visar bl a: Typ : Program Plats : Train Simulator Mål : "F:\SPEL 1\Train Simulator - Svensk\train.exe" (i mitt fall alltså.) Om du skriver dit -vm:w efter den raden så kommer MSTS att starta i fönsterläge. Lägg märke till att det är ett mellanslag före -vm:w! - - - - - Tack Sealpower! Nu har du lyckats svara på en grej som inte ens TrainSim-forumet klarade! Oj, oj, oj så mycket bättre allt blev nu när jag aktiverat "Scale to aspect ratio" i skärmens inställningar! Äntligen kan jag börja att gilla min nya skärm! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Kanon!!! Äntligen ser det ut som det ska. "Behåll bredd - höjd förhållandet" ger visserligen två svarta fält på varje sida, men det stör mig inte alls.
Tackar!
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |