|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-02-04, 18:16 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Kan någon erfaren MSTS-användare hjälpa mig?
Hej! Detta hör väl egentligen inte till forumet, men eftersom det i slutändan kan sluta med en aktivitet så tar jag upp det ändå. Jag har arbetat med en aktivitet till Trollhättan-rutten där man ska köra ett BM69 från Sandvika till Ski. Jag har lagt in några stillastående tåg+trafik från Ski till Oslo. Trafiken startar på det långa stickspåret som går några hundra meter från Ski. I oslo viker trafiken inte av mot Oslo S utan går rakt frammåt och försvinner sedan. Några hundra meter är det ju enspårigt och jag får rött när jag kommer dit. Jag väntade i ca 5 minuter och inget AI-tåg kom. Jag tycker att jag då hade kunnat få passera signalen. Det är säkert bara jag som har gjort något fel. Jag är inte helt säker på vilka lok & vagnar som behövs, men tror att det är ungefär dessa:
EL 13 BM72 BM69 Något MA-lok(SJ) Några olika svenska godsvagnar Ett Hector Rail-lok, det som behövs till Tottes senaste trollhättanaktivitet OBS!!! Om någon kan ta på sig att kolla igenom aktiviteten så PM:a mig!
2009-02-05, 00:36 | #2 |
Guest
|
Hur långa "PATHS" har AI-tågen???
En klar fördel är att göra kortare PATHS för AI-tågen, och inte låta dem gå "hela den tänkta" sträckningen. Kan vara där problemet ligger... En kort AI-path underlättar en hel del, sedan är det bara att fiffla med avgångstiderna för AI-tåget. |
2009-02-05, 14:02 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Jag fixade det genom att låta AI-tågens path sluta på dubbelspåret. Får se om det hjälper.
EDIT: Mitt inlägg nr 500!
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2009-02-05 klockan 14:04. |