![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej..
Laddade ner c20 och layouten för tunnelbana från survey hemsida, men nu är det så att jag kan inte klicka på ngt i hytten, sätta på ljuset i vagnarna så passagerarna går på o jag kan inte öppna dörrarna, d enda jag kan göra är o köra tåget, o d gör ja me w,s och x. går inte o få igång datorn heller i tåghytten, får inga utrop heller när ja åker, sen e jag helt ensam inga andra tunnelbane tåg..hoppas verkligen ngn kan hjälpa mej, ja har trainz 2006 o efter jag laddat ner o klickade på filen så öppnades det o conten manager o ja installerade genom det, e ganska så ny inom det här så.. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
För att kunna använda alla funktionerna i hytten måste du när du startar i Driver välja "Cab mode". I det läget är alla funktionerna tillgängliga.
Datorn i hytten vet jag inte om det går att göra något mer med än att byta bild, och det fungerar bara i "Cab mode". Och så dina frågor om rutten: för att kunna få stationsutrop måste du ställa in en destinationskod på tumhjulen ovanför datorn, om jag inte minns helt fel var t.ex. 203 koden för att skylta Ropsten. Därefter ropas det ut automatiskt vid stationerna. Och anledningen till att du var ensam med ditt tåg på banan beror på att det inte finns någon aktivitet gjord till banan, vill du ha flera tåg kan du sätta ut dem i Surveyor och sedan välja de regler du vill ha för respektive tåg, det står rätt bra beskrivet i manualen. Dessutom är banan bara en förhandsverision, den är inte alls klar än. Hoppas jag var till hjälp! ![]() PS: Kolla även FAQ på http://www.svoyager.com/, där står det en del bra saker om C20-modellen. Senast redigerad av Slash2 den 2009-02-06 klockan 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]()
tack för svaret, men när ja startar banan så får ja inte välja mellan ngn hytt
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]()
jag är i cab-mode men kan fortfarande inte få igång ljuset o öppna dörrarna, händer inget när ja klickar på det..får igång ljuset o dator skärmen när ja låter datorn ta över o köra o sen tar ja över igen, men ja kan inte öppna dörrarna..
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
vart sitter den??? ja har försökt tryckt på alla knappar som finns i hytten men inget händer när ja gör d...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
vart sitter den??? ja har försökt tryckt på alla knappar som finns i hytten men inget händer när ja gör d... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det hjälper inte att dubbelposta. Nyckel sitter till vänster på hyttens bakvägg. Du måste flytta kameran för att se den.
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
får pröva med det då...åter kommer om det inte funkar...finns det ngn bra sida där man kan ladda ner svenska banor o tåg??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
hittar ingen nyckel, lr det är ngt streck på vänster sida på väggen men man ser inte om det är en nyckel lr inte...förstår inte varför det ska vara så svårt att installera saker till spelet...kan någon förklara lite utförligt hur man gör med cdp filer? och hur man installerar med content manager plus??? verkar som man aldrig kommer få igång tunnelbane tåget, lr ja kan ju köra men kan inte öppna dörrarna lr ngt sånt... ladda ner svenska tåg 2005 men hur installerar man det?? för det var ju en massa cdp filer, man kan väl inte köra 1 och 1??? när man öppnar en sån fil så öppnas den ju i content manager hur gör man sen??? finns ju massa flikar o grejer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]()
hur gör man för att välja cab-mode??? blir dcc-mode direkt..
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
har samma prolem: hur gör man för att välja cab-mode? för det blir dcc-mode direk när jag ska köra en bana med c20?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du får öppna banan och ändra startup options, så du där ställer in cab mode