![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Jag har både trs04 men tänkte försöka få till det till 09:an. Dock så har jag inte kommit så långt att det är själva simulatorn som krånglar. Jag får verkligen inte till delen när jag ska importera SRTM-datan in i programmet. Jag fyller i allting och trycker i RadioMobile att köra dra ut mappen men det enda jag får jupp är bara....ingenting, grått.
Allting annat verkar funka bra, men just SRTM-delen verkar det som jag gör något galet på. Jag får alltså inte någon bild med höjddatan utan allting är platt.... RadioMobile laddar hem SRTM-datan automatiskt? Ska jag ladda hem den själv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Hör av dig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Lyckades få till det till slut. Skrev in rätt kordinater för Västerås men inget hände. Laddade hem SRTM-datan själv från NASAs servers istället och laddade den lokalt och då funkade det jättebra.
Nu sitter jag med mitt livstidsprojekt och knåpar. Återkommer när det är klart... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
OJ. Kul att läsa att nån fått det att fungera. NASAs server? Hur bär man sej åt då?
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2010
|
![]()
Hej jag har precis laddat ner TRS2009 kan jag göra på samma sätt i det programmet som TRS2004?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag hakar på den här tråden för jag har också samma problem som websniffer - alltså bara en enda stor platt grå fyrkant (med den färgade höjdmåttslinjalen i övre hörnet). Om du lyckades få in SRMT-datan från en annan server, hur gick det till? Hälsningar
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2010
|
![]()
Tänkte lägga in det i TRS 2009 om det går men kan ej ladda ner hog100 och hog118. Får följande fel:
![]() Nån som vet vad som är felet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tutorial realistiska landskap | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-09-17 16:59 |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 18:38 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 11:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 18:20 |