![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Nu vet inte jag ifall det redan finns en tråd om detta. Ifall det gör det så säg till. För jag vet att jag har försökt fråga detta förut, men då var det ingen som förstod mig så jag hoppas ni kan hjälpa mig nu.
För att göra det enklare att förstå vad jag menar så har jag bifogat två paint filer som ett exempel på detta. Kan någon förklara varförsignalen ändras till "approach läge" när tåget åker från signalen. Borde den inte ändras till rött istället för två gröna ljuspunkter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Vet faktiskt inte varför gissar på att spelet ser de som en öppen sträcka du kan backa tillbaka på, tycke själv ochså att de förstör mycke.......
![]() MVH Robban Johanson
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Filerna ligger i zip mappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
ok tack för det snabba svaret. Vet du möjligen hur man åtgärdar detta problem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Då måste man säkert börja ändra o signalscriptet osv. Fast jag vet inte, jag låter andra göra det jobbet. Bygger gör jag, men inget scriptande!
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jo det är väl förstås den enklaste lösningen.
![]() Men det är fortfarande väldigt irriterande specielt när det gäller 2 ljussignaler. Dem ställer ju sig till grönt efter det att man åkt förbi dem. Jag tycker jalla fall att det ser väldigt fult ut ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Gissningsvis därföra att signalernas script är likadant?
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Vilken typ av signal tänker du på, för- eller huvudsignal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Huvudsignal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Så är det möjligt att åtgärda detta problem eller inte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Som roberth sa så fungerar en standardsignal i Trainz på detta sätt. Med mina signalskript för svenska signaler är det problemet redan löst. De signalerna "förstår" vilken blockriktning som gäller.
Såg också att du hade ställt en annan fråga, i tråden för dessa svenska signaler. Det är fortfarande ingen modellbyggare som släppt ut några signaler ännu, men det finns ett antal demosignaler att ladda hem här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22820 Den som blir först ut med att använda mina skript blir förmodligen korvtiger. Samarbetet med honom fortsätter.